سمنان در پیشگیری از بیماری های خونی وضعیت مطلوبی دارد

مصطفی عربی مدیر روابط عمومی موسسه بیماری های خونی سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت با اشاره به برنامه های این موسسه برای پیشگیری از بیماری تالاسمی گفت: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته در سالهای اخیر توانسته ایم رتبه خوبی در پیشگیری از ابتلا به هموفیلی و تالاسمی کسب نماییم.

عربی با بیان اینکه نباید با بیماران برخوردی ابزاری و نمایشی کرد گفت: در طول سالهای گذشته کلیه اقدامات خود را به صورت چراغ خاموش انجام داده ایم.

وی در خصوص وضعیت درمانی این بیماران نیز تاکید کرد: بدیهی است مهمترین دغدغه بیماران مربوط به بخش درمانی باشد لذا هرچه تیم پزشکی قوی تری در کنار این عزیزان حضور پیدا کند امید و نشاط بیشتری به آنها داده خواهد شد.

این فعال اجتماعی افزود: خوشبختانه وضعیت انگیزش در بیماران مبتلا به هموفیلی و تالاسمی در سالهای اخیر ارتقا یافته است به گونه ای متوسط تحصیلات این عزیزان در دهه هفتاد زیر دیپلم بوده و در حال حاضر به کارشناسی و کارشناسی ارشد رسیده است.

عربی به فعالیت های ورزشی بیماران مبتلا به تالاسمی اشاره کرد و گفت: اولین استانی بودیم که در جهت برنامه ریزی ورزشی این بیماران ورود کردیم و تیم های تنیس و تیراندازی ما در چندین دوره مسابقات کشوری موفق شده اند رتبه دوم و سوم کشوری را از آن خود کنند.

وی ادامه داد: افراد مبتلا به بیماری های خونی همچنین در زمینه فعالیت های هنری نظیر چرم سازی و عروسک سازی فعالیت های قابل توجهی انجام داده اند.

مدیر روابط عمومی موسسه بیماری های خونی سمنان با برشمردن حمایت های خاص این موسسه از بیماران تصریح کرد: علاوه بر حمایت های مادی که در طول سال از افراد مبتلا به بیماری های خونی انجام می شود حمایت های معنوی ویژه ای نیز از کودکان مبتلا به این بیماری صورت می گیرد.

عربی با تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی و آموزش در خصوص پیشگیری از ابتلا به بیماری های خونی گفت: فعالان رسانه ها و شبکه های اجتماعی می توانند کمک شایسته ای به حل مشکلات خاص این عزیزان کرده و نیز با افزایش آگاهی های عمومی از بروز این بیماری پیشگری کنند.

وی در پایان از نهادها و دستگاه های متولی امر خواست اقدامات خود را در حوزه پیشگیری از ابتلا به بیماری های خونی افزایش دهند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان