سمنان، پایلوت طرح دوستدار کودک شد

معاون معماری و شهرسازی شهردار سمنان از انتخاب این شهر به عنوان پایلوت طرح دوستدار کودک خبر داد.

مریم هاشمی معتمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پیرو جلسه کمیته ملی هماهنگی شهر دوستدار کودک در وزارت کشور و در چارچوب همکاری‌های مشترک این وزارتخانه با یونیسف برای اجرای ابتکار جهانی شهرهای دوستدار کودک در ایران، بر اساس ارزیابی‌های انجام شده، شهر سمنان به عنوان یکی از شهرهای پایلوت طرح دوستدار کودک انتخاب شد.

وی با اشاره به انتخاب سمنان در کنار ۱۱ شهر دیگر برای اجرای پایلوت شهر دوستدار کودک، افزود: ۴۵ شهر کشور متقاضی این گزینش بودند.

معاون معماری و شهرسازی شهردار سمنان با اشاره به بیش از ۸۰ برنامه اجرا شده در سال ۹۸ در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و خدماتی، مخصوص کودکان زیر ۱۸ سال، گفت: سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری مشارکت خوبی برای اجرای این برنامه‌ها داشتند.

هاشمی معتمدی با اشاره به تاکید شهردار سمنان بر لزوم هم‌افزایی دستگاه‌های متولی ارائه خدمات به کودکان و لزوم برنامه ریزی با هدف ترویج نشاط و شادابی در دوران پسا کرونا، افزود: مرکز تخصصی بازی کودک با نام “کارن” آماده بهره برداری است تا در آن، آموزش‌های اجتماعی و شهروندی در محیطی شاد و مفرح به کودکان ارائه شود.

وی ادامه داد: “سرزمین سحرآمیز” به عنوان اولین پارک هوشمند کودک در ایران، مجموعه‌ای هوشمند و در بستر نرم‌افزار گوشی‌های هوشمند، آموزش‌های مختلف در زمینه طبیعت، نجوم، مفاهیم نماز و دیگر موضوعات شهروندی را به کودکان ارائه می‌دهد؛ شهر بازی بزرگ سمینار نیز به زودی برای استفاده کودکان و خانواده‌ها آماده می‌شود.

معاون معماری و شهرسازی شهردار سمنان خاطرنشان کرد: سامانه اختصاصی کودکان با ارائه برنامه‌های مختلف حوزه کودک در زمینه‌های فرهنگی، سرگرمی، سلامت، شهروندی و دیگر موضوعات مرتبط با نیازهای کودکان آماده رونمایی است و کانال کودک در رادیو شهر که رسانه رادیویی ویژه شهرداری سمنان است نیز راه‌اندازی شده است.

معتمدی هاشمی خاطرنشان کرد: احداث کافه کتاب ویژه کودکان و موزه حیوانات و استاندارد کردن همه دستگاه‌های ورزشی و بازی موجود در بوستان‌های شهر در دستور کار قرار دارد.