سه هزار و ۲۴۸ نفر در استان سمنان مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند

به گزارش ایرنا، اسماعیل غنیان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: سه‌ هزار و ۲۴۸ تن در استان مشمول دریافت مقرری بیمه‌بیکاری از ابتدای فروردین تا پایان مهر امسال شدند.

اسماعیل غنیان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: سال گذشته در مدت مشابه از ابتدای فرودین تا پایان مهر سال ۹۸، سه‌ هزار و ۱۶۱ نفر در استان سمنان مشمول دریافت مقرری بیمه‌ بیکاری شدند.
وی ادامه داد: مقایسه تعداد افراد مشمول دریافت مقرری بیمه‌بیکاری در سال گذشته و امسال نشاندهنده افزایش ۳ درصدی مقرری‌بگیران است.
وی بیان کرد: ۶ هزار و چهار نفر از کارگران استان سمنان به دلیل مشکلات ناشی از تعطیلی کارگاه‌ها به دلیل شیوع کرونا، از ابتدای اسفند تا پایان اردیبهشت، درخواست دریافت مقرری بیمه بیکاری در سامانه مربوطه ثبت کردند.
غنیان یادآور شد: ۲ هزار و ۸۲۶ نفر از ابتدای خرداد ماه تا پایان مهر امسال درخواست برقراری مقرری بیمه بیکاری داشتند که از این تعداد با درخواست یکهزار و ۹۲۷ نفر موافقت شد.
وی تصریح کرد: مجموع افراد واجد شرایط دریافت مقرری بیمه بیکاری در استان سمنان را یک‌هزار و ۹۲۷ مرد و ۶۳۳ زن تشکیل می‌دهد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: افراد متقاضی دریافت مقرری بیمه بیکاری با مراجعه به سامانه‌ bimebikari.mcls.gov.ir می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند.

استان سمنان با داشتن حدود یکهزار و ۸۴۰ پروانه بهره‌برداری واحدهای صنعتی و معدنی با سرمایه‌گذاری حدود ۷۶ هزار میلیارد ریال و اشتغال برای بیش از ۶۸ هزار و ۸۰۰ نفر، یکی از قطب های صنعتی و معدنی شرق کشور محسوب می‌شود.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان