ششمین منطقه ویژه فناوری کشور در سمنان ایجاد می‌شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از ایجاد ششمین منطقه ویژه فناوری در استان سمنان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمد فرهادی دقایقی پیش در حاشیه افتتاح پروژه‌های آموزش عالی و دانشگاه سمنان اظهار داشت: با توجه به وجود ۵ منطقه ویژه فناوری وزارت علوم با ایجاد ششمین منطقه ویژه فناوری در استان سمنان موافق است.

وی با اشاره به ویژگی‌های موجود در استان سمنان مانند زمینه صنعتی، شهرک‌های صنعتی و شرایط علمی ویژه آن خاطرنشان کرد: بر این اساس ایجاد منطقه ویژه فناوری در سمنان مورد توجه جدی وزارت علوم است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: البته باید فرآیندهای قانونی برای ایجاد منطقه ویژه فناوری در استان سمنان گذرانده شود که تثبیت در شورای عتف (علوم تحقیقات و فناوری) از جمله این مراحل است.

فرهادی با اشاره به روند شکل‌گیری ۵ منطقه ویژه فناوری کشور گفت: از ۵ منطقه ویژه فناوری که مورد تصویب شورای عطف قرار گرفته است روند فعالیت ۲ منطقه ویژه در استان‌های آذربایجان شرقی و خراسان رضوی مناسب بوده و مناطق ویژه فناوری در اصفهان و ۲ استان دیگر کشور در حال پیگیری است.

نیمی از ظرفیت دانشگاهی کشور در رشته ریاضی و فیزیک خالی است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به توازن رشته‌ها و تأثیر دانشجویان در آن در دانشگاه‌های کشور تأکید کرد: امروز در رشته‌های ریاضی و فیزیک و علوم انسانی ظرفیت اضافه داریم.

فرهادی بیان کرد: در مجموع حدود نیمی از ظرفیت صندلی‌های دانشگاهی در رشته‌های ریاضی و فیزیک خالی است.

وی با بیان اینکه از هر ۳ متقاضی ورود به رشته‌های علوم تجربی تنها یک نفر موفق به ورود به دانشگاه‌ها می‌شود افزود: این مهم می‌طلبد تا در هنگام انتخاب رشته تحصیلی در دوره دوم متوسطه تحصیلی در آموزش و پرورش توجه بیشتری به توازن رشته‌های تحصیلی انجام شود.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان