شناسایی ۴۲ هزار و ۸۴۰ مورد مثبت کرونا در سمنان

نوید دانایی، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: موارد مثبت کووید۱۹ شناسایی شده در ۶ شهرستان زیرمجموعه این دانشگاه ازابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۴۲ هزار و۸۴۰ مورد رسید.

به گزارش ایرنا، نوید دانایی روز چهارشنبه به رسانه ها افزود: ۲۲ بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته از ظهر سه‌شنبه تا ظهر چهارشنبه در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بستری شدند.

از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۴۲ هزار و ۸۴۰ مورد مثبت ابتلا به کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شدند.

در ۲۴ ساعت گذشته (از ششم تا هفتم مهر ۱۴۰۰) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۲ بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید۱۹ در شهرستان‌های تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند و به این ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع ویروس کرونا تاکنون به ۹ هزار و ۶۳۳ نفر رسید و ۳۳ هزار و ۲۰۷ بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.
کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به هشت هزار و ۴۲۰ نفر رسید.

براساس آخرین رنگ بندی اعلام شده از سوی سامانه ماسک وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های شاهرود، سمنان، دامغان، مهدیشهر و گرمسار در وضعیت نارنجی، شهرستان‌های سرخه و آرادان در وضعیت زرد و میامی آبی کرونایی قرار دارند.