شهرک بازیافت سمنان به بهره‌برداری می‌رسد

شهردار سمنان با اشاره به آماده‌سازی شهرک بازیافت در سمنان گفت: شهرک بازیافت سمنان هم‌زمان با دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنانبه نقل از روابط عمومی شهرداری سمنان، حسین موسوی اظهار داشت: شهرک بازیافت سمنان دارای ۲۰ هکتار زیربنا و شامل ۶۵ قواره زمین است.

وی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این شهرک بازیافت؛ همه واحدهای بازیافت از سطح شهر جمع‌آوری‌شده و در یک محل استقرار می‌یابند و این امر سبب بهبود منظر شهری در جاده نظامی و خیابان شهیدان احمد پناهی می‌شود.

شهردار سمنان ابراز داشت: علاوه بر بهبود سیمای شهری واحدهایی که در این شهرک مستقر می‌شوند شناسنامه‌دار خواهند شد و بخش اعظمی از معضلات اجتماعی مربوط به خریدوفروش ضایعات و آهن‌آلات مستعمل هم مرتفع می‌شود.

موسوی از فرمانداری خواست تا درزمینهٔ معرفی اصناف بازیافت و خریدوفروش آهن‌آلات مستعمل به سازمان پسماند کمک کنند تا انتقال غرفه‌های بازیافت به این شهرک در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود.

به گفته وی درختکاری و ایجاد فضای سبز این شهرک هم در روزهای پایانی اسفند انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان پسماند و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان نیز گفت: هم‌اکنون ۴۵ غرفه و انبار بازیافت در شهر سمنان مستقر هستند که چهره شهر را مخدوش کرده و بخش زیادی از باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی را اشغال کرده‌اند.

حمیدرضا پیوندی افزود: شهرک بازیافت ۲۰ هکتار زیربنا دارد و شامل ۶۵ قواره زمین است.

به گفته وی قواره‌های ۱۲۰۰ متری برای آهن‌آلات و فلزات سنگین،۲۵۰۰ و ۳۵۰۰ متری برای پلاستیک،پت و کارتن،و قواره‌های ۶۰۰۰ متری برای صنایع تبدیلی و کارخانجات بازیافت اختصاص داده‌شده است که با درخواست متقاضیان در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.
مدیرعامل سازمان پسماند و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان خاطرنشان کرد دیوارکشی کامل محدوده تا پایان آبان ماه انجام خواهد شد و شبکه برق نیز کامل می‌شود.

پیوندی اظهار داشت: راه‌اندازی شهرک بازیافت مزایای زیادی دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به راه‌اندازی صنایع تبدیلی،خارج نشدن مواد بازیافتی به‌صورت خام از شهر،رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال اشاره کرد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان