مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سمنان گفت: طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در استان سمنان و ۹ استان منتخب دیگر در کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، زینب کرکه آبادی در کارگروه آموزشی طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با اشاره به برخی گزارش‌های اداره آمار در سرشماری نفوس و مسکن سال گذشته اظهار داشت: ۱۲ درصد از زنان در ایران سرپرست خانوار هستند و جمعیت این افراد به نسبت ۱۵ سال گذشته با افزایش ۷۰ درصدی مواجه بوده است.

وی افزود: بالغ‌بر ۷۰ درصد از جمعیت زنانی که سرپرست خانواده هستند بی‌سواد و یا تحصیلات زیر دیپلمی دارند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سمنان با بیان اینکه ۱۴٫۵ درصد از این بانوان دارای مشکلات روحی هستند خاطرنشان کرد: ۴۶ درصد از زنان سرپرست خانوار زیرپوشش سازمان‌های حمایتی مانند کمیته امداد، بنیاد شهید و بهزیستی‌ها در استان سمنان هستند.

وی با اشاره به اینکه هفت درصد از این زنان دچار بیماری‌های وخیم جسمی هستند بیان کرد: طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در سمنان با همکاری دفتر امور بانوان استانداری و تشکل‌های بانوان برگزار می‌شود.

کرکه آبادی از همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره)، اداره بهزیستی و مؤسسه خیریه صدقین در این طرح خبر داد و گفت: توانمندسازی و استعدادیابی زنان سرپرست خانوار در این حوزه حائز اهمیت است چراکه ارتقای سطح توانایی و استعدادیابی آنان به ایجاد اشتغال خانگی و کسب درآمد برای این افراد کمک می‌کند.

وی تشویق برای مشارکت زنان در امور بازاریابی و کارآفرینی را یکی از اهداف اجرای این طرح در سمنان عنوان کرد و یادآور شد: حمایت از این بانوان، ارائه خدمات فراگیر، آموزش کارآفرینی و مهارت‌آموزی و ایجاد فرصت‌های مطلوب کسب درآمد برای آنان از دیگر اهداف این طرح است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سمنان اذعان کرد: این طرح به‌صورت آزمایشی در شهرستان سمنان اجرا می‌شود که در صورت دریافت نتیجه مطلوب پیش‌بینی شده برای تمامی بانوان سرپرست خانوار در سطح استان سمنان برگزار می‌شود.

به گزارش تسنیم، در این نشست برخی از زنان سرپرست خانوار که زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند حضور داشتند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان