طرح توسعه متوازن رشته‌های آموزش و پرورش در سمنان اجرا می‌شود‌

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به اینکه ۵۰ درصد دانش آموزان استان سمنان به رشته‌های نظری هدایت می‌شوند گفت: طرح توسعه متوازن رشته‌های آموزش و پرورش در سمنان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم حسین فولادیان در گردهمایی مدیران و مشاوران مدارس دوره اول و دوم متوسطه اظهار داشت: هدایت تحصیلی دانش‌آموزان یکی از مهم‌ترین پیکانه و برنامه‌های آموزش و پرورش استان سمنان برای دانش آموزانی است که در پایه انتخاب رشته قرار دارند.

وی بابیان اینکه نمرات تأثیرگذار در هدایت تحصیلی دانش آموزان اعلام می‌شوند خاطرنشان کرد: نمرات دانش آموزان در سه سال تحصیلی دوره دوم دروس تخصصی به همراه نمره خرداد ماه سال آخر در انتخاب رشته تأثیرگذار است.

معاون آموزش و پرورش استان سمنان بابیان اینکه طرح هدایت تحصیلی امسال برای دانش آموزان پایه نهم اجرا می‌شود افزود:این طرح یکی از مهم‌ترین طرح‌های آموزش و پرورش برای توسعه متوازن رشته‌های آموزش و پرورش در استان است.

وی با تأکید بر جایگاه ویژه رشته‌های فنی و حرفه‌ای در بازار کار و اشتغال اذعان کرد: در این طرح ۵۰ درصد دانش آموزان برای انتخاب رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تشویق می‌شوند.

فولادیان با اشاره به اینکه ۵۰ درصد دانش آموزان برای انتخاب رشته‌های نظری مجاز می‌شوند افزود:مهارت‌آموزی یکی از مهم‌ترین وظایف آموزش و پرورش است و از این راه دانش آموزان می‌توانند راه اشتغال را برای آینده خود انتخاب کنند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان