طرح ملی میهمان و میزبان در مدارس استان سمنان اجرایی می‌شود

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان از اجرای طرح ملی «میهمان و میزبان» در این استان به‌صورت پایلوت کشوری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمدرضا عامریان عصر امروز در جمع خبرنگاران در سالن جلسات سازمان دانش‌آموزی استان سمنان اظهار داشت: این طرح با ابتکار سازمان دانش‌آموزی استان سمنان و برای نخستین بار در سطح کشور اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شیوه‌نامه اجرای این طرح ملی تدوین‌شده است ابراز امیدواری کرد تا با اجرای موفق آن در مدارس استان سمنان، مدارس سراسر کشور شاهد اجرای طرح فرهنگی و مهم میهمان و میزبان باشند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان با بیان اینکه اهداف تربیتی مهمی در اجرای این طرح نهفته است گفت: با اجرای این طرح، هدف مهم «پنج‌شنبه‌های بدون کتاب در مدرسه» وزارت آموزش‌وپرورش نیز محقق می‌شود.

عامریان اضافه کرد: اجرای طرح میهمان و میزبان سبب تقویت و مستحکم‌تر شدن ارتباط والدین با فرزندان شده و در مشارکت والدین در امور مربوط به مدارس و تربیت فرزندانشان بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه عدم رغبت دانش آموزان برای سنت حسنه صله‌رحم و گریزان بودن آنان از این سنت حسنه امروز به یکی از مشکلات کشور بدل شده است تصریح کرد: سازمان دانش‌آموزی استان سمنان با اجرای این طرح رفع این مشکل را نیز هدف‌گذاری کرده است.

به گفته رئیس سازمان دانش‌آموزی، آداب‌ورسوم میهمانی و میزبانی در اجرای این طرح به دانش‌آموزان آموزش داده خواهد شد.

عامریان با اشاره به اینکه توسعه آموزش‌های مهارت‌های تشکیلاتی در مدارس یکی از مهم‌ترین اهداف سازمان دانش‌آموزی است خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح، دانش آموزان چهار مهارت اصلی تشکیلاتی سازمان دانش‌آموزی را فرا خواهند گرفت.

وی با اشاره به اینکه مدارس مجری این طرح در استان سمنان ارزیابی خواهند شد؛ از حمایت‌ سازمان دانش‌آموزی این استان برای اجرای آن در مدارس خبر داد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان