طرح وای‌فای رایگان برای گردشگران در محورهای سمنان اجرا شود

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس با بیان اینکه طرح وای‌فای رایگان برای گردشگران باید در محورهای سمنان اجرا شود، گفت: هزینه پیامک‌های تبلیغاتی صدای مردم را درآورده است.
به گزارش شاخه طوبی به نقل از خبرگزاری فارس استان سمنان، احمد همتی پیش از ظهر امروز در نشست شورای اداری شهرستان مهدی‌شهر در فرمانداری این شهرستان که با حضور معاون وزیر ارتباطات برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: توسعه و پیشرفت ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌صورت روزانه است و دنیا در این مسأله هر زمان به‌روز می‌شود و باید سعی کنیم از این فناوری عقب نمانیم.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در دنیا، اشتغالی که در رشته‌های ict ایجاد شده، برق‌آساست و امروز که در کشورمان مشکل اشتغال داریم و استعدادهای خوبی را در زمینه علوم جدید از جمله فناوری اطلاعات پرورش داده‌ایم، باید از این ظرفیت‌ها برای اشتغال‌زایی استفاده کنیم و خوشبختانه گام‌های مناسبی در این حوزه برداشته‌ شده است و این، یکی از پایه‌های اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

وی افزود: دامنه کار در حوزه فناوری اطلاعات بسیار گسترده است و باید از ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

همتی با بیان اینکه فناوری‌های نوین افزایش سرعت اینترنت در کشور وجود دارد و نباید به دلیل معضلات فرهنگی سرعت اینترنت را در کشور کاهش داد، گفت: این رفتار دو خطا دارد.

این مسؤول افزود: نخست اینکه توسعه تکنولوژی را در کشور محدود کردیم و جلوی پیشرفت را گرفتیم و دومین دلیل خطای ملاحظات فرهنگی در توسعه تکنولوژی این است که ما با این رفتار تنها یک مسکن زده‌ایم؛ زیرا نمی‌توانیم جلوی توسعه تکنولوژی را در جامعه بگیریم.

وی با اشاره به اینکه در کشور فناوری استفاده از ماهواره‌های مخابراتی وجود دارد، خاطرنشان کرد: می‌توان با فرهنگ‌سازی بر مبنای فرهنگ غنی اسلامی ایرانی و افزایش امنیت، از این فناوری استفاده بهینه کرد.

وی تصریح کرد: وجود ماهواره‌های مخابراتی در ایران باید جایگزین استفاده از دکل‌ها شود و علت وجود داشتن نقاط کور استفاده از همین دکل‌های مخابراتی است.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قابلیت استفاده از فناوری‌های نوین برای شفاف‌سازی در مسائل مختلف به‌ویژه فیش‌های حقوقی افزود: در مجلس شورای اسلامی مصوبه‌ای را به‌عنوان برخط شدن فیش‌های حقوقی به‌ویژه فیش حقوقی مدیران مطرح شد و با به سرانجام رسیدن این مصوبه، از مبهم بودن فیش‌های حقوقی و بی‌عدالتی در پرداخت حقوق با آگاه‌سازی مردم کاسته می‌شود.

وی همچنین با اشاره به معضل هزینه‌های سرسام‌آور پیامک‌های تبلیغاتی برای کاربران تلفن همراه در سطح کشور تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که مردم بارها به ما تذکر داده‌اند و بنده تاکنون پاسخی را برای این مسأله نداشتم، پیامک‌های تبلیغاتی است.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این پیامک‌ها برای گیرنده هزینه دارند و این امر به یکی از مشکلات مردم تبدیل شده است.

همتی افزود: این مشکل نیز وجود دارد که با قطع پیامک‌های تبلیغاتی، پیام‌های اداری و رسمی به کاربر نمی‌رسد که امیدواریم این مسأله در دستور کار وزارت ارتباطات قرار گیرد.

وی افزود: بارها مشاهده‌ شده است که مردم از پرداخت هزینه پیامک‌های تبلیغاتی به‌عنوان ارزش‌افزوده در قبض‌های پرداختی تلفن همراه شکایت دارند.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به علت قرار داشتن در مسیر مسافران زیارتی به مشهد سالانه شاهد تردد ۲۰ میلیون مسافر در محورهای سمنان هستیم، خاطرنشان کرد: با توجه به گردشگرپذیر بودن و عبور گردشگران از محورهای سمنان، طرح وای‌فای رایگان برای گردشگران در محورهای سمنان باید اجرایی شود.

همتی با اشاره به برخی از طرح‌های عمرانی در شهرستان مهدی‌شهر بیان کرد: برای بیمارستان مهدی‌شهر هشت میلیارد تومان اوراق در نظر گرفته‌ شده است و این بیمارستان تا پایان سال ۹۶ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به تقاطع غیرهمسطح درجزین در شهرستان مهدی‌شهر گفت: با توجه به برودت هوا، تأخیری در تکمیل تقاطع غیرهمسطح درجزین به وجود آمده است که به‌زودی به اتمام می‌رسد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان