عملیات ضربتی پلیس آگاهی به گروگان گیری در سمنان پایان داد

فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: ماموران پلیس آگاهی، در یک عملیات آزادسازی گروگان در ۱۲ ساعت، با آزاد کردن فرد ربوده شده، پنج گروگان‌گیر را دستگیر کردند.

سردار روح الامین قاسمی افزود: با تماس خانواده‌‌ای با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ در ساعت ۲ بامداد دوشنبه ۲۸ فروردین ۹۶ با موضوع مفقود شدن فرزند ۲۳ ساله این خانواده، موضوع به طور جدی در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی سمنان قرار گرفت و تحقیقات در این رابطه آغاز شد.

وی اضافه کرد: در ادامه افرادی در تماس با خانواده فرد ربوده شده پرداخت ۱۰۰ میلیون ریال برای آزادی فرزند آنان را خواستار شدند که با طرح این موضوع از سوی گروگان‌گیران، بررسی و رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد و به سرعت، گروه‌های تخصصی پلیس تشکیل و عملیات برای آزادسازی فرد ربوده شده آغاز شد.

سردار قاسمی در تشریح چگونگی آزاد‌سازی این فرد، گفت: در ادامه گروگان‌گیران برای دریافت مبلغ از این خانواده محلی را تعیین کردند و قرار شد که ساعت ۱۶ همان روز، با حضور در محل و پس از رسیدن به خواسته خود، فرد ربوده شده را آزاد کنند که با ورود به موقع کارآگاهان پلیس آگاهی سمنان و در یک عملیات ضربتی، فرزند این خانواده را آزاد شد.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی در این ارتباط پنج گروگان‌گیر که یکی از آنها زن بود را دستگیر کردند و با تشکیل پرونده‌ای به مراجع قضایی تحویل دادند.

سردار قاسمی افزود: با تحقیقات انجام شده از متهمان، مشخص شد، این فرد با یک دستگاه پراید و با تهدید چاقوی ۲ نفر ربوده و به خانه‌ای در سمنان منتقل شده بود.

فرمانده انتظامی استان سمنان با اشاره به اینکه علت آدم‌ربایی اختلافات مالی در رابطه با مواد‌مخدر بوده است، خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با اجرای طرح‌های مختلف انتظامی و اشراف اطلاعاتی، اجازه نخواهد داد اخلال گران در نظم عمومی و امنیت پایدار جامعه خللی وارد کنند.

آدم ربایی در سمنان بی‌سابقه بوده است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان