قرارداد نیروگاه برق خورشیدی در سمنان منعقد می شود

سمنان – استاندار سمنان گفت: با تلاش های صورت گرفته در راستای جایگزینی انرژی های پاک برای سوخت های فسیلی به زودی قرارداد ساخت نیروگاه خورشیدی در سمنان منعقد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا خباز در بیست و دومین کنفرانس ملی شبکه های توزیع برق به میزبانی سالن امیرکبیر دانشگاه سمنان، ضمن اشاره به ظرفیت های این استان در راستای استفاده از انرژی های پاک مانند خورشید، بیان داشت: تفاهم نامه تولید یک هزار و ۲۵۰مگاوات برق خورشیدی در سمنان با بخش خصوصی بسته شده است.

وی افزود: این طرح به زودی آماده آغاز عملیات اجرایی می شود که می توان آن را مهمترین قرار داد سرمایه گذاری بخش انرژی استان سمنان در تاریخ انقلاب اسلامی دانست که طی آن یک هزار و ۲۰۰ مگاوات برق خورشیدی در این استان کویری و مستعد تولید و به خطوط برق کشور تزریق خواهد شد.

استاندار سمنان با تاکید بر اینکه یکی از ویژگی های بارز سرمایه گذاری توجه به صرفه اقتصادی آن است، گفت: امروز صرفه اقتصادی برق خورشیدی در استانی که ۳۰۰ روز در سال هوای آفتابی خالص دارد به واقع نکته ای قابل توجه برای سرمایه گذاران بخش انرژی است که خوشبختانه این امر ما را به سمت خوبی سوق داده است.

خباز بیان داشت: سمنان مستعد تبدیل انرژی خورشیدی به برق است چر که این استان علاوه بر آفتاب سوزان و زمین های کویری فراوان هیچگونه زیرگردی را نیز در خود نمی بیند و ارتباط مستقیم نور خورشید به صفحات فوتونی در طول روز، یکی از جذابیت های این استان برای سرمایه گذاری در بخش انرژی برق خورشیدی است.

وی افزود: سمنان ظرفیت های بسیاری برای سرمایه گذاری در حوزه تولید انرژی برق دارد که در همایش سرمایه گذاری که در اسفندماه۹۴ به میزبانی سمنان برگزار شد چند طرح در این حوزه نیز به سرمایه گذاران معرفی شد که نتایج خوبی را در بر داشت.

استاندار سمنان از مدیران برق سمنان خواست تا مزیت های برق خورشیدی استان را به سرمایه گذاران و متخصصان معرفی کنند و افزود: امروز با سرمایه گذاری بر روی انرژی های پاک می توانیم صرفه جویی در مصرف سوخت را همراه با طبیعتی پاک داشته باشیم که این امر مصداق اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان