قطار حومه ای تهران – گرمسار تا سمنان ادامه  می یابد

به گزارش سمنان لاین دکتراحمد همتی در گفت‌وگو با فارس درباره وضع زیرساخت‌های ریلی در استان سمنان اظهار کرد: سمنان بین استان‌های دیگر از شاخصه‌ای مانند نزدیکی به پایتخت برخوردار است؛ ولی با این ‌وجود، هنوز در برخی حوزه‌های زیرساختی کمبودها و مشکلاتی در استان وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه قراردادهایی با چین در بحث احداث قطار برقی در استان سمنان داریم، تصریح کرد: سرعت این قطارها بالای ۲۰۰ کیلومتر در ساعت است و فاصله زمانی تردد در مسیر تهران- مشهد را کاهش می‌دهد.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس با اشاره به اینکه قطار حومه‌ای تهران به گرمسار رسیده است، اضافه کرد: چندی پیش جلسه‌ای با وزیر راه و شهرسازی داشتیم و قرار شد این خط ریلی را تا شهرستان سمنان ادامه دهند.

دکترهمتی تصریح کرد: این قطار فاصله زمانی تردد در مسیر تهران به سمنان را کوتاه خواهد کرد و این طرح‌ها با تلاش وزارت راه و شهرسازی انجام خواهد شد.

شایان ذکر است در سفر دوم رئیس جمهور به استان ادامه قطارحومه ای از گرمسار به مرکزاستان سمنان توسط دکتر روحانی مورد تأکیدقرارگرفته بود که با پیگیری های دکترهمتی نماینده مردم شریف شهرستان های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه این خواسته ی رئیس جمهوری به تحقق نزدیک شده است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان