محل اجتماع بزرگ عزادران سمنانی در اربعین حسینی اعلام شد

خبرگزاری شبستان:فرماندار شهرستان سمنان امامزاده یحیی (علیه السلام)سمنان را محل اجتماع بزرگ عزادران سمنانی در اربعین حسینی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛ سیدعباس دانایی شامگاه (۲۲ آبان)در جلسه ستاد اربعین استان سمنان گفت:با حضور عزاداران حسینی و هیات های مذهبی، مداحان و ذاکران اهل بیت (علیه السلام) اجتماع بزرگ عزادران سمنانی در امامزاده یحیی (علیه السلام)سمنان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه همزمان با اربعین حسینی ساعت ۱۰ صبح ۳۰ آبان ماه ، هیات های مذهبی و دستجات عزاداری در سمنان با حضور در میدان امام وخیابان آستانه و در نهایت اجتماع در جوار امام زاده یحیی (علیه السلام)، اربعین حسینی را با شور و شعور حسینی و سر دادن لبیک یا حسین برگزار می کنند.

دانایی با اشاره به برگزاری این اجتماع به صورت خودجوش و مردمی در شهرستان سمنان، گفت: شور و شعور فرهنگ عاشورایی همواره در قلوب مسلمانان وجود دارد و ماندگار است.

فرماندار شهرستان سمنان گفت: ترویج فرهنگ عاشورایی و استمرار نهضت حسبنی همواره در قلوب شیعیان پیرو ابا عبدالله (علیه السلام) عامل زنده بودن این واقعه عظیم در جهان اسلام بوده است.

وی برگزاری مراسم های بزرگ مذهبی در شهرستان را پتانسیل بزرگی جهت ترویج فرهنگ اسلامی در شهرستان دانست و تصریح کرد: این گونه مراسم ها با پیام وحدت و یکدلی رهروان نهضت عاشورا پاسخی به تلاش دشمنان در ایجاد افراط و تفریط و ورود خرافات در مراسم های معنوی و مذهبی شیعیان خواهد بود .

دانایی برنامه ریزی دشمنان برای نسل جوان در بی تفاوتی به اصل قیام عاشورا و ورود به مباحث خرافی هیات های مذهبی را در چند سال اخیر از مهمترین برنامه های آنان جهت ضربه زدن به فرهنگ عاشورا دانست و گفت: برگزاری چنین تجمعات بزرگ عزاداران واقعی امام حسین (علیه السلام)نقشه های آنان را خنثی و فضایی معنوی درشهرستان حاکم می کند.

وی قرائت زیارت اربعین، نوحه سرایی و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر را از برنامه های این همایش بزرگ برشمردو اظهارامیدواری کرد: در سالجاری نیز مانند سال های گذشته شاهد حضور چشمگیر شهروندان شهر سمنان در این مراسم باشیم.

دانایی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران از نهضت عاشورا تأسی گرفته است خاطر نشان کرد رمز پیروزی و موفقیت انقلاب اسلامی این است که با نهضت عظیم امام حسین (علیه السلام) یک ارتباط و وابستگی دارد و توانسته در مقابل زیاده خواهی مستکبرین ایستادگی کند و عزت و سرافرازی را برای ایران اسلامی به ارمغان آورد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان