مراکز اقامتی استان سمنان میزبان سه هزار گردشگر نوروزی بود

سمنان- ایرنا– مدیرکل میراث‌فرهنگی ،گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: سه هزار و ۱۶۵ گردشگر داخلی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و توجه به سفر سالم و مسئولانه در تاسیسات گردشگری مجاز استان اقامت کردند.

به گزارش ایرنا، مهدی جمال روز سه شنبه به رسانه ها افزود: از ابتدای طرح نوروزی از ٢٨ اسفند ٩٩ تاکنون ۹۳۰ نفر در هتل‌ها و مهمانسراها، ۷۵ نفر در هتل‌آپارتمان‌ها، ۳۴۰ نفر در مهمانپذیرها، یکهزار و ۲۴۰ نفر در اقامتگاه‌های بوم‌گردی، ۵۷۵ نفر در مجتمع‌های گردشگری و پنج نفر در اقامتگاه‌های سنتی استان سمنان اقامت داشتند.
وی تاکید کرد: در همین مدت، ۲۵ گردشگر خارجی نیز در مراکز مجاز گردشگری زیر نظر اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اقامت کردند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان یادآور شد: با توجه به لزوم رعایت مصوبات ستادهای ملی و استانی مقابله با بیماری کرونا در تاسیسات گردشگری، نظارت مستمر بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مراکز ادامه دارد.
در استان سمنان ۹۰ اقامتگاه بوم‌گردی، ۱۵ هتل و مهمان‌سرا، ۱۴ اقامتگاه‌سنتی، پنج مهمان‌پذیر، پنج مجتمع گردشگری، ۷۹ خانه مسافر، یک هتل‌آپارتمان، دو مرکز تفریحی‌سرگرمی، یک اردوگاه، یک متل، ۳۱ دفتر خدمات مسافرتی، ۴۲ رستوران بین‌راهی، ۱۹ سفره‌خانه سنتی و سه موسسه آموزش گردشگری فعال است.