مرز هوایی در شاهرود لازمه توسعه شرق استان سمنان است

نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مرز هوایی در شاهرود لازمه توسعه شرق استان سمنان است گفت: بخش صنعت در شهرستان شاهرود پیشرفت چندانی نکرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شاهرود، سید حسن حسینی شاهرودی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فرودگاه شاهرود درگذشته‌های دور یکی از آرزوهای مردم بوده است که باهمت مرحوم حسینی شاهرودی نماینده وقت شاهرود کلنگ زنی شد.

وی اضافه کرد: تمام هزینه‌های ساخت فرودگاه مردمی بوده است و دولت هیچ‌گونه بودجه‌ای را به آن اختصاص نداده است.

نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر ساخت چنین فرودگاهی ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه دارد افزود: هدف از ساخت این فرودگاه خروج از بن‌بست و توسعه اقتصادی شهرستان بوده است.

حسینی شاهرودی اضافه کرد: از همان زمان عقیده بر این بود که شاهرود قطب کشاورزی است و اجازه ورود صنعت به این منطقه داده نمی‌شد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت شاهرود در حوزه کشاورزی و رونق این بخش در شاهرود، تصمیم آن زمان مسئولان بود اظهار داشت: یکی از آن فعالیت‌ها صنایع تبدیلی همچون کنسانتره و مرز هوایی برای انتقال مستقیم محصولات به خارج از کشور بود.

نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز بخش صنعت در شهرستان شاهرود و شرق استان سمنان توسعه چندانی نداشته است اضافه کرد: شرق استان به‌شدت از امکانات صنعتی محروم است.

حسینی شاهرودی با بیان اینکه ما قائل به توسعه متوازن هستیم افزود: شرق و غرب و مرکز استان باید به یک‌شکل رشد کند؛ چراکه تحقق عدالت اصل و مبنای این نظام است.

وی با اشاره به چگونگی روند اتمام فرودگاه شاهرود خاطرنشان کرد: نماینده پیشین مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس و کمیته‌های مردمی توانستند پروازهای فرودگاه که مدتی از تعطیل‌شده بود را دوباره راه‌اندازی کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی گفت: موانعی در خصوص مرز هوایی بوده که برخی از آنها حل‌شده و بعضی از آنها هم در آستانه حل شدن است.

حسینی شاهرودی با بیان اینکه نجات شرق استان در تبدیل فرودگاه شاهرود به مرز هوایی است گفت: مرز هوایی خط قرمز ماست و از آن کوتاه نخواهیم آمد.

وی درباره مرز هوایی با بیان اینکه مسئولان استان و استاندار قول پیگیری داده‌اند افزود: امیدواریم تمام موانع برطرف و به‌زودی شاهد تحقق این مهم در شاهرود باشیم.

نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم استقرار گمرک در فرودگاه شاهرود گفت: ارتباطاتی با دبیر گمرک کشور انجام‌شده است و دستور صریحی بر راه‌اندازی گمرک در شاهرود صادرشده است.

حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه برای تحقق مرز هوایی در فرودگاه شاهرود تمام زیرساخت‌ها آماده است تأکید کرد: در این زمینه منتظر تصمیم مسئولان هستیم.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان