مرگ خاموش در لباس سرماخوردگی می‌آید!

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان با اشاره به علائم اولیه مسمومیت با گاز co و شباهت‌های آن با سرماخودگی ،گفت: ورود اولیه این بیماری در لباس و هیأتی شبیه سرماخوردگی است.

به گزارش ایسنا-منطقه سمنان، آتش‌پاد سوم سعید اسمعیل‌پور به علائم اولیه مسمومیت با گاز co اظهار کرد: سردرد، ضعف جسمانی، سرگیجه، خستگی و کاهش قدرت عضلانی و… که بی‌شباهت به علائم سرما‌خوردگی نیست از مهمترین علائم خطر وقوع این حادثه است.

وی افزود: متاسفانه همه ساله با فرارسیدن فصل سرما و عدم رعایت اصول ایمنی در بهره‌گیری از وسایل گرمایشی شاهد حوادث ناگوار مرگ خاموش در سطح کشور هستیم اظهارامیدواری کرد: امسال با کمک شهروندان و با رعایت اصول ایمنی در خصوص نصب صحیح وسایل گرمایشی، شاهد هیچ‌گونه حادثه‌ای در این بخش و بی‌احتیاطی در نصب وسایل گرمایشی نباشیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان با بیان اینکه با توجه به سرد شدن هوا باید مراقب مرگ خاموش باشیم تصریح کرد: منـوکسیـد کربـن گازی سمی، بدون بو و مزه و غیر قابل دیدن است و همین خطر آن را بیشتر می‌کند.

این کارشناس حوادث خاطرنشان کرد: استنشاق هوای آلوده به گاز منوکسیدکربن مانع از اکسیژن رسانی به بافتهای بدن شده و می‌تواند موجب آسیب‌های مغزی و نهایتا مرگ شود.

وی به لزوم پیشگیری از بروز حوادث ناشی از انتشار گاز منـوکسیـد کربـن و مرگ خاموش اشاره و به شهروندان توصیه کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و بهره‌گیری از وسایل گرمایشی، حتما قبل از نصب بخاری‌ها از مسدود نبودن لوله‌های بخاری بواسطه لانه‌گذاری احتمالی پرندگان، وجود اتصالات صحیح دود کش‌ها و عدم استفاده از لوله‌های آکاردئونی و سرویس مناسب بخاری‌ها توسط افراد متخصص مطمئن شوید.

وی از وقوع هفت مورد حادثه و حریق در ۷۲ ساعت گذشته در سمنان خبر داد و گفت: در ۷۲ ساعت گذشته آتش‌نشانی سمنان به این هفت مورد حادثه که به ستاد فرماندهی این سازمان اعلام شده بود خدمات رسانی کرده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان افزود: در مجموع هفت حادثه اتفاق افتاده در ۷۲ ساعت گذشته دو مورد مربوطه به حریق ضایعات، سه مورد مربوط به محبوس شدن در آسانسور و اماکن و منازل و دو مورد نیز گرفتن حیوانات موذی (مار و زنبور) بوده که در سطح شهر توسط آتش‌نشانان پوشش داده شده است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان