مسابقات بین‌المللی آزاد شطرنج در سمنان برگزار می‌شود

رئیس هیات شطرنج استان سمنان از پیشنهاد احسان قائم مقامی برای برگزاری یک دوره مسابقه بین‌المللی شطرنج در سمنان خبر داد.

محمودرضا گل‌هاشم رئیس هیات شطرنج استان سمنان در حاشیه مسابقه شطرنج سیمولتانه در گفتگو‌یی اظهار کرد: به پیشنهاد پرافتخارترین شطرنج باز کشورمان و قول مساعد فتاحی مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان، مسابقات بین‌المللی آزاد سریع شطرنج در سمنان برگزار خواهد شد.

گل‌هاشم با بیان اینکه این مسابقات با عنوان بزرگداشت سی و هشتمین سال پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، افزود: زمان برگزاری این مسابقات به احتمال زیاد ۲۴ بهمن سال‌جاری خواهد بود.

وی با اشاره به حضور ۱۵۰ تا ۲۰۰ شطرنج باز حرفه ای از کشورهای مختلف جهان در این مسابقات افزود: برگزاری این دوره از مسابقات در سمنان فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های ورزشی استان سمنان بویژه استعدادهای رشته شطرنج است.

رئیس هیات شطرنج استان سمنان خاطرنشان کرد: با مذاکراتی که در حاشیه مسابقه سیمولتانه با فتاحی مدیرکل ورزش و جوانان استان و نیز باهنر مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری صورت گرفت این عزیزان به هیات شطرنج برای برگزاری این مسابقات قول مساعد دادند.

خاطرنشان می شود احسان قائم مقامی عصر روز پنجشنبه با سفر به سمنان در یک مسابقه شطرنج سیمولتانه ۶۰ نفره شرکت کرده بود که پس از ۵ ساعت رقابت نفس‌گیر، هیچ کدام از شطرنج بازان نتوانستند در برابر وی به نتیجه تساوی و یا پیروزی دست یابند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان