مسابقات بین‌المللی جام فجر شطرنج در سمنان برگزار می‌شود

رئیس فدراسیون شطرنج گفت: بهمن‌ماه امسال، مسابقات بین‌المللی جام فجر شطرنج به میزبانی استان سمنان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، مهرداد پهلوان‌زاده ظهر امروز در مجمع عمومی هیئت شطرنج استان سمنان از برگزاری مسابقات بین‌المللی شطرنج جام فجر به میزبانی سمنان خبرداد و اظهار داشت: استان سمنان از ظرفیت‌های مطلوبی برای میزبانی در مسابقات بین‌المللی برخوردار است و همواره نمره قبولی را برای پذیرایی از ورزشکاران خارجی کسب کرده است.

وی با بیان اینکه تاکنون آمار دقیقی از تعداد گروه‌های شرکت‌کننده و مشخصات آنان ارسال نشده افزود: دوره‌های آموزشی و تمرینی برای شطرنج‌بازان ایرانی به‌صورت متمرکز کشوری در سمنان برگزار می‌شود.

رئیس فدراسیون شطرنج کشور از اعزام مربیان شطرنج برجسته کشوری به این دوره‌های تمرینی خبر داد و گفت: تاکنون ایران در بین کشورهای غرب آسیا رتبه سوم را در مسابقات بین‌المللی شطرنج به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه هند و چین مقام اول و دوم مسابقات شطرنج را دارند خاطرنشان کرد: شطرنج‌بازهای ایرانی بین تمامی کشورها در دنیا رتبه ۳۰ را به خود اختصاص داده و امروز مهم‌ترین چیزی که بازیکنان ایرانی روی آن هدف‌گذاری کردند رسیدن به رتبه‌های بالاتر در سطح بین‌المللی و جهانی است.

پهلوان‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش بودجه وزارت ورزش و جوانان در سال جدید اشاره کرد و گفت: شطرنج یک بازی کاملاً فکری است و برای ورود افراد مستعد به این بازی باید از پایگاه‌های استعداد سنجی اقدام کرد تا موفقیت بیشتر در این عرصه حاصل شود.

وی افزود: عده زیادی از افراد برای شناسایی استعدادهای درونی اقدامی نکردند و در همان افراد استعداد بی‌نظیری برای بازی شطرنج به شیوه حرفه‌ای وجود دارد که باید ضمن شناسایی برای شکوفایی آن تلاش کنند.

رئیس فدراسیون شطرنج کشور با تأکید بر اهمیت ایجاد پایگاه‌های شناسایی استعداد در سطح کشور بیان کرد: هم‌اکنون در ایران ۲۳ هزار شطرنج‌باز حرفه‌ای در حال فعالیت هستند و ۴۷۵ نفر از آنان در استان سمنان سکونت دارند.

به گزارش تسنیم، فرزاد فتاحی مدیرکل ورزش و جوانان و حسین گل هاشم رئیس هیئت شطرنج استان سمنان و جمعی از مسئولان هیئت‌های شهرستانی در این جلسه حضور داشتند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان