منطقه حفاظت شده پرور به روایت تصویر

منطقه حفاظت شده پروربه دلیل برخورداری از پوشش گیاهی متنوع، زیستگاه خوبی را برای گونه های مختلف گیاهی و جانوری فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، منطقه حفاظت شده پرور در مرز بین دو استان سمنان و مازندران واقع شده است که به لحاظ قرار گرفتن در میان دو اکوسیستم مناطق بیابانی جنوب استان سمنان و مناطق جنگلی استان مازندران و متأثر شدن از این دو اکوسیستم دارای سیمای طبیعی جذاب و جلوه های زیبایی از شاهکار خلقت است.

منطقه حفاظت شده پرور با تأثیرپذیری از محیط اطراف خود و پوشش گیاهی متنوع، زیستگاه خوبی را برای گونه های مختلف گیاهی و جانوری فراهم آورده، پوشش گیاهی بارز منطقه شامل بلوط، افرا، راش، ولیک، اورس، گلابی وحشی، درمنه، آویشن، انواع گون، انواع گرامینه، ممرز، زرشک و گل گاوزبان می باشد.

اطلاعات بیشتری از منطقه پرور پستانداران: مارال، کل و بز، قوچ و میش، شوکا، آهو، خرس قهوه ای، پلنگ، گراز، یوزپلنگ، شغال، خوک، سمور، روباه و انواع گربه وحشی، پرندگان: کبک، تیهو، کبک دری،قرقاول، هوبره است.

برای دیدن این طبیعت زیبا کافیست در مسیر جاده مهدیشهر ـ شهمیرزاد ـ ساری در کیلومتر چهلم وارد جاده اختصاصی این منطقه شوید، در مسیر این جاده مکان های دیدنی بسیار زیادی وجود دارد مانند تنگه شیطان، جنگل های پهن برگ که در فصل پاییز بیشتر به نقاشی می ماند.

منطقه حفاظت شده پرور در استان سمنان، بین ۰۶/۳۵ تا ۵۳/۳۵ عرض شمالی و ۱۹/۵۳ تا ۴۷/۵۳ طول شرقی، واقع شده و مساحت آن ۶۶ هزار و ۶۲۶ هکتار است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان