نخستین مرکز فراگیر و سالن نجوم کانون پرورش فکری سمنان افتتاح شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان گفت: نخستین مرکز فراگیر و سالن نجوم این کانون با حضور مسوولان کشوری و استان سمنان گشایش یافت.

مهدی جمال، برقراری عدالت اجتماعی در بین کودکان و نوجوانان را از اهداف گشایش نخستین مرکز فراگیر کانون پرورش فکری در سمنان عنوان کرد و گفت: کودکان و نوجوانان با شرایط ویژه در این مرکز و در کنار دیگر همسالان خود می‌توانند از تمامی فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و اسلامی کانون پرورش فکری بهره‌مند شوند.

وی با تاکید بر اینکه برای اینکه در ۲ دهه آینده، مشکلات امروز را نداشته باشیم باید به درون و محتوای کانون پرورش فکری که همین اعضای کودک و نوجوان هستند توجه و نگاه ویژه‌ای داشت، افزود: روش‌هایی که در اختیار کانون پرورش فکری است، بی‌شک فضاهای خالی موجود در اجتماع را یکی پس از دیگری از بین خواهد برد.

جمال، از همه متولیان دستگاه‌ها به ویژه نماینده مجلس شورای اسلامی خواست تا توجه و نگاه ویژه و جامعی به کانون پرورش فکری داشته باشند و برای رشد و ارتقای این نهاد فرهنگی، تلاش بیشتری صورت گیرد.

جمال با اشاره به ۲ هدف شاخص و محوری کانون پرورش فکری مبنی بر تقویت اعتماد به نفس در نوجوانان و پرورش روحیه کنجکاوی و پرسش‌گری این قشر که محتوای کارگاه‌ها و فعالیت‌های کانون پرورش فکری را شامل می‌شود، گفت: این اصل، تمایز کانون با سایر دستگاه‌های فرهنگی را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: پودمان آموزشی ویژه مسوولان و مربیان مراکز فرهنگی هنری حوزه سمنان، مهدی شهر و شهمیرزاد برگزار شد و با تأمین اعتبار نسبت به آماده‌سازی فضایی استاندارد و مجهز به ابزارهای سمعی و بصری مورد استفاده این کودکان و کتاب‌های صوتی و بریل به منظورارائه بهتر فعالیت‌های کانون به این کودکان اقدام شد. مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان با اشاره به گشایش سالن نجوم در مجتمع فرهنگی هنری کانون سمنان، گفت: فعالیت نجوم از جمله فعالیت‌هایی است که بسیار مورد استقبال اعضای کانون به ویژه نوجوانان است. جمال گفت: راه‌اندازی انجمن‌های تخصصی مانند انجمن‌های ادبی و نجوم یکی از اولویت‌های کانون استان سمنان است و این سالن نیز با هزینه ۵۰۰ میلیون ریالی به بهره‌برداری رسید که دارای انواع تلسکوپ و آسمان نماست. جمال افزود: تلسکوپ بسیار پیشرفته‌ای در این سالن قرار دارد و برای کار تحقیقاتی، کمتر مشاهده چشمی صورت می‌گیرد؛ چرا که یک دستگاه در پشت تلسکوپ نصب و تصویربرداری انجام می‌شود و چون حساسیت این دستگاه بسیار بالاتر از چشم انسان است، با نصب این دستگاه حتی نور ضعیف‌ترین ستارگان را هم می‌تواند ثبت کرد. مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان خاطرنشان کرد: قرار است، برای تکمیل تجهیزات این سالن ۶۰۰ میلیون ریال دیگر هزینه شود. در آئین افتتاح این مراکز، رضا قمرزاده معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، سیدعباس دانایی فرماندار سمنان، احمد همتی نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان و فرهنگیان استان سمنان حضور داشتند.کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان سمنان بیش از ۲۲ مرکز دارد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان