نقد و بررسی سایت لوکال بیت کوینز

سایت لوکال بیت کوینز به آدرس اینترنتی www.localbitcoins.com یک شرکت استارتاپی است که در سال ۲۰۱۲ و برای انجام معاملات بیت کوین راه اندازی شد. در آن زمان هدف اصلی این سایت ارتباط دادن میان خریداران و فروشندگان بیت کوین بود. زمانی که هنوز صرافی‌های ارز دیجیتال فعالیت‌های مانند امروز نداشتند و وجود چنین پلتفرمی برای خرید ارز دیجیتال (tabdeal.org) به شدت نیاز بود. در آن زمان استقبال فوق العاده زیادی از خدمات این سایت به عمل آمد. بعدها امکان خرید و فروش سایر ارزهای دیجیتال نیز به خدمات این شرکت اضافه شده و در حال حاضر نیز خریداران و فروشندگان بسیار زیادی بدون نیاز به خدمات صرافی‌ها، با استفاده از این سایت در حال انجام معاملات خود در بازار هستند.
در حال حاضر شما نیز می‌توانید برای فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال خود وارد سایت شده و پیشنهادات خود را ارائه کنید. همچنین امکان خرید رمز ارزهای سایر افراد را نیز با توجه به پیشنهادات موجود در دسترس خواهید داشت. اما این سایت با این همه شهرت تا چه حد می‌تواند امنیت داشته باشد و آیا استفاده از خدمات آن برای کاربران ایرانی مجاز است؟

نقد و بررسی سایت لوکال بیت کوینز

امنیت سایت لوکال بیت کوینز برای خرید و فروش ارز دیجیتال
در همان قدم اول باید امنیت سایت لوکال بیت کوینز را مورد بررسی قرار دهیم که اتفاقا مسئله بسیار مهمی محسوب می‌شود. اگر به این موضوع دقت نکنید، ممکن است با چالش‌های بسیار زیادی روبرو شوید. امنیت خدمات این سایت از دو جنبه قابل بررسی است. از یک طرف امکان مواجه شدن با افراد کلاهبردار در داخل خود سایت وجود دارد و از طرف دیگر باید شرایط امنیتی لوکال بیت کوینز را از نظر حملات هکرها مورد بررسی قرار دهیم.
از جنبه اول شما می‌توانید با استفاده از شرایطی خاص، تا حد قابل قبولی امکان مواجه شدن با افراد کلاهبردار را برای معاملات خود کاهش دهید. با دقت به:
• قیمت‌های پیشنهادی
• استفاده از فروشنده‌های نزدیک به محل سکونت خود
• بررسی سوابق فروشنده‌ها
• اعتبار سنجی افراد
و مواردی از این دست این امکان برای شما وجود خواهد داشت. همچنین روش‌هایی برای بالا بردن امنیت حساب کاربری در لوکال بیت کوینز در نظر گرفته شده است. روش‌هایی مانند استفاده از کد ورود دو عاملی، احراز هویت و استفاده از پسورد قدرتمند می‌تواند شما را در این باره یاری نمایند. اما با این حال مانند تمام صرافی‌ها و انواع کیف پول ارز دیجیتال، خطرات معامله در این سایت نیز صفر نیست و ممکن است چالش‌هایی در این باره به وجود آید.

خرید بیت کوین از صرافی

روش‌های پرداخت در سایت لوکال بیت کوینز
نکته بعدی که باید در باره لوکال بیت کوینز به بررسی آن بپردازیم، روش‌های پرداخت پول در زمان معامله در این سایت است. در حال حاضر تنوع بسیار خوبی از روش‌های پرداخت برای معامله گران به وجود آمده است. امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال با روش‌هایی مانند:
• پی پال
• وایر ترانسفر
• وسترن یونیون
• کارت به کارت میان معامله گران
• پرداخت با ایمیل
از جمله این روش‌ها هستند. البته در میان کاربران ایرانی فعال در این سایت روش کارت به کارت بیشتر رایج است. زیرا عملا سایر روش‌ها برای کاربران ایرانی با محدودیت‌هایی همراه است.

کارمزد تراکنش‌ها
یکی دیگر از نکات بسیار مهم انتخاب بهترین پلتفرم برای انجام معاملات در بازار ارز دیجیتال بررسی کارمزدهای تعیین شده است. کارمزدهای تعیین شده در هر شبکه و پلتفرم در گذر زمان و وابسته به پارامترهای مختلف، ممکن است متفاوت باشد. به عنوان مثال اگر بدانیم که اتریوم تا چه زمانی استخراج میشود و زمان پایان این فرایند چیست، ممکن است با توجه به عدم نیاز به استخراج اتریوم، شاهد افزایش کارمزدها برای کاربران و نودهای فعال در شبکه باشیم. در سایت لوکال بیت کوینز در حال حاضر برای خرید بیت کوین هیچ کارمزدی در نظر گرفته نشده و تنها فروشندگان می‌بایست ۱ درصد کارمزد بپردازند. البته دقت داشته باشید که در آینده ممکن است قوانین جدیدتری نیز در این باره وضع شود. از این گذشته معمولا فروشندگان بیت کوین نیز قیمت خود را کمی بالاتر در نظر می‌گیرند تا این ۱ درصد کارمزد پوشش داده شد.
همچنین لازم به یادآوری است که برای انتقال بیت کوین‌های خریداری شده به کیف پول ارز دیجیتال خود باید کارمزد مربوط به شبکه خود بیت کوین را بپردازید.

سابقه تاریخی هک لوکال بیت کوینز
پلتفرم لوکال بیت کوینز یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات خرید و فروش بیت کوین در جهان است. بسیاری از شرکت‌های هم رده آن در حال حاضر به صورت کامل از رده خارج شده و دیگر خدماتی ارائه نمی‌کنند. اما لوکال بیت کوینز هنوز هم شرایط خود را مانند سابق با طرفداران زیاد دارا است. لازم به توضیح است که مانند بسیاری از پلتفرم‌های رایج در صنعت کریپتوکارنسی، لوکال بیت کوین نیز در طول عمر خود با حملات هکرها روبرو شده است.
یک بار در سال ۲۰۱۵ این پلتفرم مورد حمله هکرها قرار گرفت و ۱۷ بیت کوین از کیف پول مشتریان به سرقت رفت. چند سال بعد نیز یک بار هکرها موفق شدند تا ۷٫۹ بیت کوین را از حساب مشتریان این شرکت خارج نمایند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که در صورت خرید بیت کوین از این پلتفرم، هر چه سریعتر بیت کوین‌های خود را ه کیف پول ایمن ارز دیجیتال انتقال دهید.

شرایط همکاری لوکال بیت کوینز با کاربران ایرانی
شرایط همکاری لوکال بیت کوینز با کاربران ایرانی همان همیشگی است. یعنی این شرکت نیز طبق قوانین تحریم‌های وضع شده، کاربران ایرانی را از استفاده از خدمات خود منع کرده و آی پی ایران را مسدود می‌نماید. از این رو کاربران ایرانی برای استفاده از خدمات این مجموعه باید از آی پی خارج استفاده نمایند. در غیر این صورت شرایط برای آنها پیچیده‌تر شده و ممکن است حساب کاربری آنها مسدود شود. البته روش‌هایی برای احراز هویت در این سایت نیز توسط برخی از افراد و مجموعه‌ها ارائه می‌شود که خیلی توصیه به استفاده از این روش‌ها نداریم.

اموزش خرید بیت کوین از صرافی

مزیت‌ها و معایب لوکال بیت کوینز
در مجموع لازم است تا مزیت‌ها و معایب سایت لوکال بیت کوینز را برای شما به صورت خلاصه‌وار تعریف کنیم تا در صورت نیاز به استفاده از خدمات این مجموعه، به درک درستی از شرایط آن رسیده باشید.
مزیت‌های لوکال بیت کوینز:
• دسترسی به روش‌های پرداخت گوناگون
• پوشش جغرافیایی بالا
• عدم محدودیت در حجم خرید و فروش
• ایمنی مناسب
• بدون کارمزد خرید
• تعیین کارمزد به روش‌های ساده برای فروشندگان
• رابط کاربری ساده و قابل درک
معایب لوکال بیت کوینز:
• الزام برای احراز هویت
• عدم ارائه خدمات به کاربران ایرانی با آی پی ایران
• وجود افراد کلاهبردار به عنوان خریدار و فروشنده
• قیمت‌های غیر واقعی معرفی شده از سوی فروشندگان
• زمان بر بودن معامله برای تایید
همان طور که ملاحظه می‌کنید، خرید و فروش در لوکال بیت کوینز با مزیت‌ها و معایب خاصی روبرو است. اگر به دنبال استفاده از خدمات این مجموعه برای خرید بیت کوین هستید، حتما تمام جوانب امنیتی را در نظر بگیرید. زیرا عدم دقت به این موارد می‌تواند ریسک‌های معاملات شما را چندین برابر بیشتر نماید. از این گذشته پلتفرم‌های ایمن تری نیز پیش روی شما قرار دارد که با استفاده از آنها می‌توانید با امنیت بالاتری بیت کوین بخرید. استفاده از خدمات صرافی‌های داخلی معتبر و شناخته شده مانند صرافی حرفه‌ای و مدرن تبدیل یا بیت پین و … می‌تواند شرایط بهتری را برای خرید بیت کوین برای شما رقم بزند.