هجدهمین مسابقات ملی مهارت در سمنان برگزار می شود

تا کنون بیش از ۴۲۹ نفر در مسابقات ملی مهارت در سمنان ثبت نام کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ ابراهیم محمودی مدیرکل فنی و حرفه ای استان سمنان گفت : تاکنون ۴٢٩ نفر در هجدهمین مسابقات ملی مهارت در این استان ثبت نام کرده اند.

وی افزود : در سمنان ۱۰۳ نفر در ۲۸ رشته، در شاهرود ۱۰۰ نفر در ۲۴ رشته، در دامغان ۷۴ نفر در ۱۷ رشته، در گرمسار ۴۰ نفر در ۱۱ رشته، در مهدیشهر ۵۶ نفر در ۱۷ رشته، در میامی ۳۰ نفر در ۶ رشته و بیارجمند ۲۶ نفر در هفت رشته برای شرکت در مسابقات ملی مهارت ثبت کردند.

محمودی تصریح کرد : آخرین مهلت شرکت در هجدهمین مسابقات ملی مهارت بیست و سوم تیر است و علاقه مندان می توانند تا این تاریخ برای ثبت نام خود به صورت الکترونیکی و از طریق سایت دفتر این مسابقات به نشانی www.skill.irantvto.ir اقدام کنند و پس از ثبت نام، مدارک لازم را برای تأیید به یکی از مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان خود تحویل دهند.

وی افزود : شرط سنی برای داوطلبان رشته های ساخت و تولید تیمی و مکاترونیک، متولدین ۱۱/۱۰/۱۳۷۲ به بعد و برای سایر رشته ها متولدین ۱۱/۱۰/۱۳۷۵ به بعد است.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان سمنان با بیان این که مسابقات ملی مهارت در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری به صورت سالانه برگزار می شود، افزود : مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات ملی مهارت تا تاریخ ٢٣ تیر در هر شهر و مرحله استانی در تاریخ ۵ و ۶ مرداد ماه و مرحله کشوری نیز در نیمه دوم آذر ٩۶ برگزار می شود.

هجدهمین مسابقات ملی مهارت در ۳۶ رشته شامل : آکواترونیک (فناوری آب)، الکترونیک، آجرچینی، تاسیسات الکتریکی، تبرید و تهویه، تراش CNC، رباتیک (تیمی ۲ نفره)، طراحی و توسعه وب، طراحی مهندسی مکانیک، فناوری اطلاعات(راه کارهای نرم افزاری برای تجارت)، فناوری اطلاعات (مدیریت سیستم های تحت شبکه)، فناوری طراحی گرافیک، فرز CNC، خیاطی ( فناوری مد)، کاشی کاری دیوار و کف، کابینت سازی (چوبی)، لوله کشی و گرمایشی، مکاترونیک (تیمی ۲ نفره)، فناوری خودرو، نقاشی خودرو، اتصالات چوبی، آشپزی، قنادی ( شیرینی پزی)، طراحی فضای سبز(تیمی ۲ نفره)، جوشکاری، جواهرسازی، ساخت وتولید (تیمی۳ نفره)، کنترل صنعتی، صافکاری خودرو، کار بر روی صفحات فلزی و گل آرایی، معماری سنگی، نجاری، گچکاری، شبکه های کابلی و تعمیر و نگهداری و سایل نقلیه سنگین برگزار می‌شود.

برگزیدگان نهایی هجدهمین و نوزدهمین مسابقات ملی مهارت پس از شرکت در اردوهای آماده سازی و گزینش نهایی، درچند رشته منتخب به چهل و پنجمین مسابقات جهانی مهارت که در سال ۲۰۱۹ در کشور روسیه برگزار می شود، اعزام خواهند شد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان