هزینه ۶۳ میلیار ریالی برای حفظ و توسعه فضای سبز

سید علی مرتضی نژاد، شهردار سمنان گفت: شهرداری سالانه ۶۳ میلیارد ریال برای توسعه و نگهداری فضای سبز شهر هزینه می‌کند.

به گزارش ایرنا، سید علی مرتضی نژاد روز دوشنبه به رسانه ها گفت: فضای سبز شهری عامل آرامش شهروندان و عنصر اساسی زیبایی شهر است و علاوه بر آن در تقویت روحیه شهروندان تاثیرگذار است، بنابراین لزوم نگهداری، زیباسازی و توسعه فضای سبز بیش از پیش احساس می شود.

مرتضی نژاد با بیان اینکه بر اساس ماده ۲ قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها مسئولیت آبیاری درختان در معابر و خیابان‌ها بر عهده شهرداری است گفت: آبیاری بیش از ۸۰ درصد فضای سبز شهری سمنان با سامانه آبیاری قطره ای است و شهرداری می کوشد با روش های مختلف، از آب مصرفی بیشتر بهره برداری را داشته باشد.

وی با بیان اینکه در سطح شهر سمنان حدود ۳۲۰ هکتار و بیش از ۱۷۰ بوستان بزرگ و محلی وجود دارد، سرانه فضای سبز به ازای هر نفر در سمنان را ۱۹ مترمربع عنوان و بیان کرد: سرانه فضای سبز عمومی با استاندارد کشوری فاصله چندانی ندارد.

توسعه و نگهداری فضای سبز سمنان با توجه به موقعیت کویری شهر از جمله دغدغه‌های مهم این نهاد است و شهر باید به‌گونه‌ای سبز باشد که آرامش روحی و جسمی شهروندان را موجب شود و همکاران سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری سمنان در این راستا، از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.

شهرداری سمنان ۴۳ طرح شهری در دهه فجر امسال با اعتبار ۱۰۳ میلیارد تومان افتتاح می‌کند.