هشدار زرد برای آخر هفته استان سمنان

 اداره‌کل هواشناسی استان سمنان با توجه به ورود و فعالیت سامانه بارشی و نفوذ هوای سرد از بعدازظهر فردا پنجشنبه دهم تا اواخر وقت جمعه یازدهم آذر برای آگاهی و اقدام در صورت نیاز هشدار زرد اعلام کرد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ابراز داشت: براساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش‌یابی، فعالیت سامانه بارشی و نفوذ هوای سرد در استان سمنان از بعدازظهر فردا / دهم آذر آغاز می‌شود و تا اواخر وقت جمعه یازدهم ادامه خواهد داشت.

ایرج مصطفوی اظهار داشت: کاهش پنج تا ۱۰ درجه‌سانتیگراد برای دهم و یازدهم آذر همراه با بارش‌های پراکنده برای استان پیش‌بینی می‌شود.
براساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش‌یابی، بارش‌های پراکنده باران و برف و مه‌آلودگی، از جمله پیش‌بینی‌های هواشناسی استان سمنان برای هفته آینده است.
احتمال آبگرفتگی و جاری شدن رواناب، مه‌آلودگی و کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد در محورهای شمالی و کوهستانی و احتمال خسارت ناشی از باد شدید، از جمله مخاطرات شرایط نامساعد جوی در استان سمنان طی هفته آینده است.

مهمترین توصیه‌های هواشناسی در این مدت خودداری از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها، لایروبی شبکه آبراه‌ها، خودداری از تردد و توقف خودرو زیر درختان خشک، ساختمان‌ها و سازه‌های در حال ساخت، توجه به استحکام تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها است.

استان سمنان به دلیل کاهش کیفیت هوا و غبارآلودگی در وضعیت هشدار زرد قرار دارد.

پایان هفته سمنان کمینه دمای سه و بیشینه دمای ۱۳ درجه سانتیگراد را تجربه خواهد کرد.

در کنار تلفن گویای ۱۳۴، برای اطلاع از آخرین وضعیت آب و هوایی شهرهای ایران، کاربران باید پیامکی حاوی پیش شماره شهر مورد نظر را به شمار ۲۰۱۳۴ ارسال کنند تا در کمتر از چند ثانیه اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنند.

برای استعلام شرایط جوی در ۴۸ یا ۷۲ ساعت آینده باید این اعداد را نیز به همراه پیش شماره برای سامانه ارسال کنید، یعنی برای اطلاع از آب و هوای سمنان طی ۴۸ ساعت و ۷۲ ساعت آینده باید به ترتیب کد های ۲۳۴۸ و ۲۳۷۲ را ارسال کنید، همچنین لازم به ذکر است که می توانید به جای پیش شماره، نام شهر مورد نظر را به انگلیسی برای سامانه پیامکی سازمان هواشناسی ارسال کنید