هشدار زرد هواشناسی سمنان درباره خسارت ناشی از باد

اداره کل هواشناسی استان سمنان با پیش‌بینی وزش باد شدید، خسارت ناشی از آن و گرد و خاک و غلظت غبار، هشدار زرد اعلام کرد.

ایرج مصطفوی، مدیرکل هواشناسی استان سمنان روز دوشنبه به ایرنا افزود: از صبح امروز سه شنبه تا بعدازظهر پنجشنبه برای استان سمنان افزایش گرادیان فشاری، وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وزش باد شدید و گرد و خاک به ویژه در ساعات بعدازظهر و افزایش نسبی غلظت غبار و آلاینده های جوی در غالب نقاط به ویژه نیمه‌غربی استان سمنان دور از انتظار نیست.

احتمال خسارت ناشی از باد، کاهش دید افقی، احتمال اختلال در تردد و کاهش نسبی کیفیت هوا، مهمترین آثار این تفاوت جوی برای روزهای آینده است.

احتیاط در تردد در محورهای مواصلاتی، خودداری از توقف در زیر درختان خشک و کهنسال، ساختمانها و سازه‌های در حال ساخت، استحکم سازه های موقت، سازه های موقت و پوشش گلخانه‌ها با توجه به باد شدید، پرهیز از تردد غیرضروری و انجام فعالیتهای ورزشی در فضای باز به ویژه برای سالمندان و کودکان، مهمترین توصیه ها از سوی اداره کل هواشناسی استان سمنان تا پایان هفته است.

به این ترتیب، به ویژه آسمان نیمه‌غربی استان سمنان غبارآلود خواهد بود و در ارتفاعات بارش های پراکنده نیز دور از انتظار نیست و دمای هوا تا روز چهارشنبه افزایش نسبی خواهد داشت.

کمینه و بیشینه دمای هوای شهر سمنان امروز ۱۴ و ۲۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی شد که تا پنجشنبه به ۱۹ و ۲۹ درجه می رسد و سپس روند کاهشی به خود می گیرد.