هشدار کاهش ۲۰ درجه‌ای دما در اکثر مناطق کشور

سازمان هواشناسی با هشدار نسبت به کاهش ۷ تا ۲۰ درجه‌ای دما در اکثر مناطق کشور از بارش برف و باران در ۱۱ استان و کولاک برف و وقوع بهمن در برخی مناطق خبر داد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز بارش برف و باران و وزش باد شدید در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، غرب کردستان و به صورت پراکنده در گیلان و مازندران روی می‌دهد.

امروز در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، لرستان، ایلام، گیلان و مازندران بارش برف و باران پیش بینی شده است. پنجشنبه در سواحل دریای خزر، شمال شرق، دامنه‌های جنوبی البرز، غرب، شمال غرب، دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و شمالی و بخش‌هایی از مرکز و جمعه در شمال شرق کشور بارش برف و باران پیش بینی می‌شود.

همچنین با توجه به بارش برف و وزش باد شدید در شمال غرب، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز کولاک برف و در ارتفاعات البرز مرکزی وقوع بهمن دور از انتظار نیست.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی با توجه به نفوذ توده هوای سرد دمای هوا در اکثر مناطق کشور به طور محسوسی کاهش خواهد یافت. بیشترین کاهش دما در شمال شرق و شرق بین ۱۵ تا ۲۰ درجه، شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر بین ۱۰ تا ۱۵ درجه و در غرب، مرکز، بخش‌هایی از جنوب و جنوب غرب کشور بین ۷ تا ۱۰ درجه پیش بینی شده است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان