هفت درصد سارقان استان سمنان را زنان تشکیل می‌دهند

به گزارش خبرگزاری ایرنا، سردار سرتیپ دوم عبدالله حسنی ، فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: هفت درصد سارقان دستگیر شده در استان در نیمه نخست امسال را زنان تشکیل می‌دهند.

سردار سرتیپ دوم عبدالله حسنی روز پنجشنبه ابراز داشت: آمار در چند سال اخیر نشان می‌دهد تعداد سارقان آقا در استان سمنان بیشتر از زنان است و زنان در سرقت‌ها فقط مشارکت دارند.

وی اضافه کرد: اغلب باندهای سرقت به صورت خانوادگی اقدام به سرقت می‌کنند که زنان به عنوان پوشش باند برای عادی جلوه دادن شرایط در سرقت مشارکت دارند و تعداد زنان سارق حرفه‌ای در استان بسیار اندک است.

وی ادامه داد: ۸۰ درصد سارقان استان سمنان را افراد کمتر از ۳۵ سال سن تشکیل می‌دهد و ۹۹ درصد سارقان شناسایی و دستگیر شده دارای مدرک تحصیلی دیپلم و پایین‌تر هستند.

حسنی تصریح کرد: تلاش شبانه‌روزی پلیس استان سمنان در نیمه نخست امسال موجب شد ۶۴ درصد پرونده‌های تشکیل شده در زمینه سرقت منجر به نتیجه نشود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع کرونا و مشکلات اقتصادی پیش‌بینی می‌شد سرقت در استان سمنان افزایش داشته باشد، اما آمار نشان می‌دهد استان سمنان از استان‌های امن کشور محسوب می‌شود که سرقت در آن افزایش چشمگیر نداشته است.

فرمانده انتظامی استان سمنان یادآور شد: براساس گزارش‌ها در نیمه نخست امسال وقوع سرقت در استان سمنان افزایش یک درصدی داشته است و این آمار مطلوب است.

فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: ۸۲ باند سرقت در استان شناسایی و متلاشی شد که شناسایی این باندهای سرقت که اغلب از استان‌های دیگر به این استان آمده بودند نقشی مهم در تامین امنیت استان داشته است.

برنامه های هفته گرامیداشت ناجا امسال از ۲۷ مهرماه تا دوم آبان برگزار می شود.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان