هواشناسی سمنان: روزهای برفی و بارانی در پیش است

سمنان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: با ادامه و تقویت فعالیت سامانه بارشی در این استان تا روز دوشنبه در قالب نقاط و با شدت بیشتر در ارتفاعات و نواحی شمالی بارش باران، برف و وزش باد شدید در برخی از ساعات وکولاک در این استان پیش بینی شده است.

غلامرضا حسنی غربا روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : بر اساس تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی با ورود زبانه پرفشار و ریزش هوای سرد از عرض های شمالی از اواخر وقت روز دوشنبه تا چهارشنبه ششم بهمن درجه نسبی هوا بین ۲ تا هشت درجه کاهش خواهد یافت.
وی اظهارداشت : توصیه می شود با توجه به احتمال آبگرفتگی معابر و نیز بارش برف، یخبندان، لغزندگی و مه آلودگی و اختلال در تردد محورها به ویژه در محورهای کوهستانی، بهره برداران بخش گشاورزی باتوجه به کاهش دما و وزش باد نسبتا شدید به اقدامات پیشگیرانه را در نظر گیرند.
وی یادآور شد : آسمان امروز سمنان ابری گاهی با وزش باد و بارش پراکنده برف همراره خواهد بود.
حسنی غربا با اشاره به شرایط آب و هوایی استان سمنان در ۲۴ ساعت گذشته، ادامه داد: وزش باد در بیشترین سرعت در این استان در شهرستان دامغان به حدود ۳۶ کیلومتر بر ساعت رسید.
مدیرکل هواشناسی استان سمنان یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته نردین در میامی با دمای منفی هشت درجه سانتی گراد و منطقه حسینیان با دمای۱۶ درجه سانتی گراد، به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان سمنان بودند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان