واحدهای تولیدی استان سمنان با ۴۲ درصد ظرفیت فعالیت می کنند

با پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی استان سمنان ، راندمان فعالیت در واحدهای تولیدی به ۴۲ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، بهروز اسودی رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان با ارائه گزارشی از وضعیت کنونی صنعت ، معدن و تجارت این استان گفت: با پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی استان سمنان ، راندمان فعالیت در واحدهای تولیدی استان از ۳۷ درصد به ۴۲ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به پرداخت بیش از ۴۳۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی استان سمنان تصریح کرد: در سال گذشته و طی بررسی های صورت گرفته ، ۳۳ درصد واحدهای تولیدی استان تعطیل بودند که با پرداخت این مبلغ تسهیلات این رقم به ۲۲ درصد کاهش یافته است.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: در سال گذشته و طی بررسی های انجام شده ۶۲۶ واحد تولیدی استان سمنان تعطیل بودند که ۵۵درصد آنها مشکل رکود بازار ، ۷۴درصد مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش و ۴۰درصد نیز بدهی بانکی داشتند.

بهروز اسودی یادآور شد: در حدود ۱۲۰۰ واحد تولیدی استان سمنان نیز با راندمان متوسط ۳۷درصد فعالیت می کردند که بیشتر مربوط به صنایع فلزی ، مواد غذایی ، پوشاک و منسوجات بوده است که با ساماندهی این صنوف راندمان فعالیت به ۴۲درصد افزایش یافت.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان یادآور شد در سال گذشته تعداد ۳۸ واحد تعطیل شده مجدد راه اندازی گردید و حدود ۳۰۰ واحد صنعتی نیز با تزریق منابع مالی به حالت مطلوب بازگشتند و ۴۲ واحد نیز در دست راه اندازی است.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات رونق تولید در سال ۹۶ اظهار داشت: در سالجاری نیز با پرداخت حدود ۹هزار میلیارد ریال تسهیلات ، واحدهای تولیدی استان سمنان در حدود ۶هزار شغل جدید ایجاد خواهند کرد و از لحاظ بهره وری و تکنولوژی ساماندهی خواهند شد.

بهروز اسودی اظهار امیدواری کرد : با بسته های رونق تولید که توسط دولت تدبیر و امید ارائه می گردد و با برنامه ریزهای مدون و کار و تلاش زیاد بتوان در جهت شکوفایی صنایع استان و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و طبق منویات مقام معظم رهبری در راستای رونق تولید و اشتغال قدم های موثری را برداریم.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان