ورودی شهر، یکی از مهم ترین ارکان شناسایی هر شهر است

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان:

ورودی شهر، یکی از مهم ترین ارکان شناسایی هر شهر است / ورودی شهر، می تواند بیانگر هویت شهر، برای عبورکنندگان باشد.

ورودی ها یکی از مهم ترین ارکان شناسایی هر شهر هستند که می توانند بیانگر هویت و داشته های آن شهر برای عبورکنندگان باشند و مردم را به بازدید از شهر دعوت کنند و مانع از این امر شوند که آنها، پدال گاز را فشرده و راهی مقصد بعدی گردند.

به گزارش پایگاه خبری قومس، علی همتی در یادداشتی به تشریح آخرین وضعیت ورودی غربی شهر مرکز استان پرداخته که متن آن به شرح ذیل می باشد:

ورودی ها یکی از مهم ترین ارکان شناسایی هر شهر هستند که می توانند بیانگر هویت و داشته های آن شهر برای عبورکنندگان باشند و مردم را به بازدید از شهر دعوت کنند و مانع از این امر شوند که آنها، پدال گاز را فشرده و راهی مقصد بعدی گردند.

شهر سمنان با قدمت تاریخی و پیشینه ی روشن، باید از ورودی هایی ایمن، زیبا و دعوت کننده به شهر برخوردار باشد و این خواسته ی همیشگی مردم مرکز استان بوده که با اتمام تقاطع های غیرهمسطحِ در حال اجرا در ورودی های سمنان، سایر طرح ها برای زیباسازی و هویت بخشی به ورودی اجرایی گردد.

هرچند که ساختار منحصر بفرد وزارت راه و شهرسازی در استان سمنان و عدم تمرکز مدیریت ها در مرکز استان، به مشکلاتی نظیر عدم تأمین اعتبار، تغییرات نقشه های اجرایی و … اضافه شده و علیرغم پیگیری های فراوان مسئولان ارشد استان و شورای اسلامی شهر سمنان، زمان اجرای این پروژه ها را طولانی ساخته است اما باید به این نکته ی اساسی توجه کرد که اجرای یک طرح استاندارد و با درنظر گرفتن همه دسترسی ها، در مدت زمان طولانی تر به مراتب بهتر از اجرای یک طرح ناقص و غیراصولی در کوتاه مدت است.

در همین راستا با حضور نماینده ی محترم مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، معاون محترم مدیرکل راه و ترابری استان سمنان و مجموعه ی مدیریت شهری سمنان، جلسه ای در محل شورای اسلامی شهر سمنان برگزار گردید که پس از بحث و بررسی های فراوان بر روی طرح های کوتاه مدت و بلندمدت، مقرر شد اداره کل راه و ترابری استان سمنان نسبت به تکمیل طرح تقاطع غیرهمسطح غربی سمنان و تأمین همه دسترسی ها اقدام نماید.

با اضافه شدن لوپ ها و رمپ های جدید به تقاطع موجود، کلیه دسترسی ها در محل تقاطع تأمین می گردد و نیازی به ارائه طرح های جدید برای مشکل دسترسی ها نیست. پس از ارائه طرح کامل و استاندارد، می توان برای ایجاد یک اِلِمان مناسب و درخور شأن سمنان و احیای فضاهای پیرامونی آن اقدام نمود.

انتقال پاسگاه پلیس راه و سایر ابنیه موجود در طرح، مشکلاتی نیست که از عهده مسئولین ارجمند برنیاید و إن شاءالله شاهد اجرای طرحی خواهیم بود که آیندگان به آن افتخار کنند.­

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان