وزیر اقتصاد وارد سمنان شد/ بررسی مسائل ۳۰ پروژه اقتصادی دیار قومس

سمنان – وزیر اقتصاد کابینه یازدهم در دومین روز از زمستان۹۵ با ورود به سمنان، سفر یک روزه خود به این استان را آغاز کرد و در بدو ورود مورد استقبال استاندار و مقام های رسمی این استان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، علی طیب نیا صبح پنج شنبه در حالی در راس هیئتی از مشاوران وزارت اقتصاد و دارایی وارد سمنان شد که در بدو ورود مورد اسقبال استاندار، اعضای شورای اداری، فعالان اقتصادی، رئیس اتاق بازرگانی، مدیرکل صنعت، معدن تجارت و همچنین اعضای کارگروه رفع موانع تولید این استان قرار گرفت.

هدف از سفر طیب نیا حضور در سه کارگروه اقتصاد مقاومتی، رفع موانع تولید و دیدار با فعالان اقتصادی استان سمنان است و وی در خلال این سفر یک روزه از واحد های صنعتی شهرستان سمنان نیز بازدید خواهد داشت.

استاندار سمنان پیش از ورود طیب نیا به استان، به خبرنگار مهر، گفت: وزیر اقتصاد دولت یازدهم در نخستین جلسه خود در استان راس ساعت۹ با حضور در استانداری به نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان خواهد آمد و سپس در جمع خبرنگاران سخن خواهد گفت.

محمد رضا خباز بیان داشت: با دستور رئیس جمهور هر یک از وزرای کابینه مسئول رسیدگی و پیگیری انجام طرح های اقتصاد مقاومتی در یک منطقه از کشور هستند و علی طیب نیا این رسالت را در استان سمنان و اصفهان برعهده دارد لذا این سفر با هدف پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری، طرح های اقتصادی دولتی، خصوصی و اقتصاد مقاومتی صورت می گیرد.

وی افزود: این دومین سفر طیب نیا در سال جاری است که به گفته وی این سفرها سه بار دیگر تا پایان سال۹۵ به اجرا در خواهد آمد.

استاندار سمنان همچنین گفت: روال برگزاری نشست های اقتصاد مقاومتی در استان های معین، برای هر وزیر دو یا چند استان پایلوت در نظر گرفته می شود به این گونه است که معاونان وزرای کابینه پیش از حضور شخص وزیر در استان مذکور حاضر شده و اقدامات و برنامه های سفر را طرح ریزی و طی جلساتی مشکلات را احصاء می کنند لذا پیش از سفر وزیر امور اقتصاد و دارایی سه کارگروه و یک جلسه جمع‌بندی برای هماهنگی سفر وزیر امور اقتصاد و دارایی به استان سمنان تشکیل شد و در آن برنامه های سفر طیب نیا بررسی و سپس توسط معاونان وی ابلاغ شد.

ایجاد شورای همفکری اقتصاد مقاومتی با حضور یک وزیر در هر استان معین، رخدادی قابل تامل و توجه محسوب می شود که در زمره تدابیر دولت برای رفع مشکلات اقتصادی است لذا حضور طیب نیا در کارگروه اقتصادی استان سمنان و اصفهان را باید قدردانست.

تفویض اختیار لازم به بانک‌های استان، موانع و مشکلات نظام بانکی، مصوبات کارگروه رفع موانع تولید، بدهی های صنایع به دولت، تامین اجتماعی، تعیین تکلیف سهمیه تسهیلات بانک های خصوصی استان سمنان و بررسی ۳۰ پروژه اقتصادی در زمره برنامه های سفر طیب نیا به سمنان عنوان می شود.

گفتنی است وزیر اقتصاد کابیه یازدهم به همراه معاونان و مقاماتی از صندوق توسعه ملی، سازمان برنامه و بودجه، وزارتخانه های نفت، نیرو، صنعت و معدن و تجارت به سمنان سفر کرده است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان