٣٣% جمعیت بالای ١٨ سال استان  علیه کرونا واکسینه شدند

علیرضا آشناگر،استاندار سمنان گفت: ٣٣ درصد از جمعیت بالای ١٨ سال استان با تلاش دو دانشگاه علوم پزشکی واکسن کرونا دریافت کردند.

به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر عصر شنبه در نشست ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان در استانداری افزود: با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی سمنان و شاهرود و بیمارستان های سطح استان، بالغ بر ۳۳ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال استان واکسینه شدند.
آمادگی داریم در صورت دریافت دُز های بیشتر واکسن، در سطح قابل قبولی جمعیت بیشتری از استان رار تحت پوشش واکسیناسیون قرار دهیم و سرعت این روند افزایش یابد.

بر اساس اعلام ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، محدودیت ها و منع تردد در جاده های بین استانی تا یک هفته دیگر تداوم داشته و اعمال خواهد شد.

تداوم ترددها و محدودیت های اعلامی همراه با همکاری مردم استان، می تواند سرعت سیر نزولی ابتلا و همه گیری کرونا را افزایش دهد و سریعتر به وضعیت ثبات رسید.

آشناگر با اشاره به اینکه محدودیت های اعلامی در خصوص کسبه به استثناء پاساژهای بزرگ و بازارهای سرپوشیده، همچنان تداوم دارد،اظهار امیدواری کرد: مجموعه اقدامات اعم از محدودیت ها، منع تردد، واکسیناسیون، دوری از تجمعات، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و همراهی مردم، منجر به موفقیت های بیشتر در مهار کرونا در استان شود.

بر اساس گزارش های ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، استان سمنان به قله پیک پنجم سرایت و ابتلا به بیماری کرونا رسیده و سیر نزولی در حال شکل گرفتن است.

توجه مردم به محدودیت ها و منع تردد بین‌استانی باید همواره در دستور کار قرار داشته باشد.‌

در وضعیت رنگ بندی های کرونایی شهرستان ها تغییری ایجاد نشده و همچنان ۵ شهرستان استان در وضعیت قرمز کرونایی و بقیه نارنجی هستند.

به گزارش ایرنا، کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مقابله با کرونا استان سمنان عصر شنبه با اشاره به آخرین آمار مبتلایان و فوتی‌ها از ظهر دیروز جمعه تا ظهر امروز آورد: کرونا در استان سمنان در پیک پنجم و در شرایط بحرانی خود قرار دارد که اکنون ۳۲۰ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در استان طی ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شدند و در این مدت ۶ نفر از هم استانی‌های سمنانی بدلیل ابتلا به بیماری کوئید ۱۹ جان خود را از دست دادند.

۴۴۹ نفر مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت اخیر در استان سمنان به واحدهای درمانی مراجعه داشتند که ۲۶۸ نفر به صورت سرپایی مبتلا به کرونا شناسایی شدند و ۵۲ نفر در مراکز درمانی بستری شدند.

۷۴۳ نفر از شهروندان استان سمنان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان و مراکز درمانی سطح استان بستری هستند.