پرداخت تسهیلات بازسازی و نوسازی به اصناف تولیدی استان سمنان

رئیس اداره اصناف سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از پرداخت تسهیلات بازسازی و نوسازی به اصناف تولیدی استان خبر داد .

به گزارش خبرنگار ایسنا، منطقه سمنان، محمدعلی عبداللهی با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به نام‌گذاری سال‌جاری به سال «اقتصاد مقاومتی- تولید و عمل» از سوی رهبر معظم انقلاب و با توجه به ضرورت انجام حمایت­های لازم از بنگاه­های خرد، کوچک و متوسط که بخش قابل توجهی از آن­ها در حوزه اصناف تولیدی فعالیت می­نمایند، دستورالعمل شناسایی و تأمین مالی بنگاه­های صنفی تولیدی برای بازسازی و نوسازی ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: اولویت اصلی پرداخت تسهیلات موضوع این دستور­العمل ، آن دسته از بنگاه­های صنفی ، تولیدی می باشند که توان شبکه­سازی و خوشه­سازی داشته و از لحاظ ظرفیت تولید، دانش فنی و داشتن بازار مشکلی نداشته و با دریافت این تسهیلات قادر به نوسازی و بازسازی باشد.

رئیس اداره اصناف سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، با اشاره به نحوه باز­پرداخت این تسهیلات افزود: مدت زمان بازپرداخت برابر ضوابط بانکی بوده و نرخ سود مورد عمل در تسهیلات موضوع این دستور­العمل، همسان واحدهای تولیدی صنعتی است.

عبداللهی با اشاره به شرایط اخذ این تسهیلات اظهار کرد: داشتن پروانه کسب در رسته­های دارای اولویت، دارا بودن حداقل دو نفر شاغل در واحد صنفی که صاحب پروانه کسب نیز می­تواند یکی از شاغلان باشد و همچنین دارا بودن توجیه فنی ، اقتصادی طرح مورد نظر از جمله شرایط مندرج برای متقاضیان دریافت این تسهیلات است.

وی اضافه کرد: کلیه فرایند اجرای کار، به صورت الکترونیکی و از طریق سایت اصناف انجام خواهد پذیرفت و متقاضیان مشمول این تسهیلات باید نسبت به ثبت درخواست خود برای اخذ تسهیلات مورد نیاز، در سامانه اصناف در قسمت «تأمین مالی بنگاه صنفی تولیدی» اقدام نمایند؛ تا پس از تأیید درخواست توسط اتاق اصناف شهرستان و سازمان صنعت معدن و تجارت مراحل دریافت تسهیلات توسط واحدهای صنفی متقاضی مورد پیگیری قرار گیرد.