پوشش تمام مدارس ابتدایی سمنان در اجرای طرح ملی «حیاط پویا»

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان سمنان از پوشش صد درصدی مدارس ابتدایی شهرستان سمنان در اجرای طرح ملی «حیاط پویا» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الله یحیایی صبح امروز در آستانه سال تحصیلی جدید در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به افتخارات و موفقیت‌های معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش شهرستان سمنان اضافه کرد: راه‌یابی چهار دانش‌آموز ورزشکار شهرستان سمنان به اردوی تیم‌های ملی بسکتبال و تکواندوی ایران نیز حاکی از رشد ورزش دانش‌آموزی و فعالیت خوب همکاران فرهنگی در رشته تربیت‌بدنی در مدارس شهرستان سمنان است.

وی همچنین کسب عنوان نخست جهان توسط دانش‌آموز تکواندوکار سمنانی را یادآور شد و گفت: عنوان نخست لیگ برتر تکواندوی ایران نیز توسط یکی از دانش‌آموزان تکواندوکار سمنانی حاصل شده است.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان سمنان با اشاره به تقویت برنامه‌های ورزشی و تربیت‌بدنی در مدارس این شهرستان به‌منظور رشد جسمانی و سلامت روحی دانش‌آموزان سمنانی گفت: کسب عنوان سوم کشور در رشته تنیس خاکی نیز توسط دانش‌آموز سمنانی انجام شده است.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان سمنان از کسب عنوان برتر کشور در برگزاری المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای خبر داد و گفت: عنوان تیم منتخب کشور در مسابقات طناورز نیز به سمنان رسیده است.

یحیایی به پوشش صد درصدی مدارس ابتدایی شهرستان سمنان در اجرای طرح ملی «حیاط پویا» خبر داد و گفت: پوشش کامل مدارس شهرستان در اجرای طرح ملی ورزش صبحگاهی نیز محقق شده است.

وی با اشاره به اهداف طرح ملی حیاط پویا، این طرح را زمینه‌ساز مشارکت دانش‌آموزان، فرهنگیان و خانواده‌ها در خلق فرصت‌های مناسب رشد ورزشی در مدارس دانست و گفت: استفاده از ابزار بازی برای آموزش مفاهیم درسی یکی از هدف‌هایی است که در این طرح دنبال می‌شود و دانش‌آموزان نیز از این شیوه‌های جدید در تدریس استقبال خوبی می‌کنند.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان سمنان گفت: طرح ملی حیاط پویا دارای مزیت‌های متعددی بوده و یکی از ویژگی‌های آن، است که قابلیت اجرا در فضاهای کوچک و استفاده حداکثری از زمان و فضای آموزشی را با خود به همراه دارد.

یحیایی ادامه داد: در این طرح، تلاش می‌شود تا با استفاده مطلوب و مؤثر از ساعات درشی در راستای افزایش مهارت‌های حرکتی دانش‌آموزان و توسعه فرهنگ توجه به ورزش گام برداشته شود.

وی تصریح کرد: امروز باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد تا با استفاده بهینه از فضاهای خالی مدارس بتوانیم به هدف متعالی افزایش فعالیت‌های بدنی در دانش‌آموزان دست یابیم؛ ارتقای سطح سلامت دانش‌آموزان از مواردی مهمی محسوب می‌شود که موردنظر دست‌اندرکاران آموزش و پرورش در سمنان قرار دارد.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان سمنان گفت: امروز باید بتوان طرح‌های ورزشی را در سطح مدارس شهرستان سمنان با همان شور و حال دوره‌های کودکی، نوجوانی و جوانی اجرایی کرد تا دانش‌آموزان بانشاط و سرحال در کلاس‌های درس حاضر شوند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان