چرا استان سمنان مستعد توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر است؟

به گزارش خبرگزاری ایسنا، سیدمحمد موسوی‌زاده، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان معتقد است که استان سمنان به دلایل مختلف و از جمله شفافیت آسمان، تابش بسیار خوب خورشید در استان، وجود بیش از ۳۰۰روز آفتابی در سال و..مستعد توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و از جمله انرژی خورشیدی و بادی است.

وی در نشستی با مدیران استان اظهار کرد: برای توسعه انرژی های تجدید پذیر، ظرفیت‌های قانونی بسیار خوبی وجود دارد و درکنار آن، استفاده از این نیروی پاک، مزیت های بسیار مطلوبی نیز به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: عدم مصرف سوخت فسیلی، ارتقاء رشد اقتصادی، توسعه بهره‌وری انرژی، کاهش تلفات شبکه، افزایش راندمان انرژی و صیانت از محیط زیست از جمله مزایای استفاده از نیروگاه های خورشیدی و انرژی پاک است.

وی از سمنان به عنوان یک استان مستعد برای انرژی خورشیدی نام برد و تصریح کرد: شفافیت آسمان و تابش بسیار خوب خورشید در استان و وجود بیش از ۳۰۰روز آفتابی در استان امری بسیار مطلوب برای بهره‌گیری از این نیروی خورشیدی در استان است.

موسوی‌زاده توان تولیدی نیروگاه های تجدیدپذیر استان را ۵.۳ مگا وات اعلام و خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود یک درصد برق استان از طریق نیروگاه های خورشیدی تامین می‌شود.

وی ضمن دعوت از دستگاه‌ها برای ورود به این بخش گفت: تاکنون ۹ دستگاه اجرایی در بحث استفاده از نیروگاه های خورشیدی ورود کردند که نیاز است تا این مهم بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به افتتاح و بهره برداری از طرح پنل‌های انرژی خورشیدی در اداره کل دیوان محاسبات استان سمنان گفت: با راه اندازی طرح انرژی پاک در دیوان محاسبات، از انتشار ۵۵ تن آلاینده co2 در سال و ۴۷۵ کیلوگرم آلاینده های محلی جلوگیری می شود و بالغ بر ۲۲ هزار مترمکعب گاز صرفه جویی می شود.

وی با بیان اینکه همچنین در بحث آب نیز ۱۷ هزار لیتر در سال صرفه جویی می شود اضافه کرد: امروز با توجه به مصرف سال گذشته این اداره کل، راه اندازی این طرح خورشیدی، نیمی از نیاز مصرف این مجموعه تامین خواهد شد.

این مدیر مسوول گفت: با توجه به شرایط مناسب و مساعد حال حاضر در استان و نگاه مثبت و مطلوب مجموعه نظارتی و عالی استان در این حوزه، دستگاه های اجرایی بیشتری در توسعه نیروگاه های تجدید پذیر و استفاده از این نیروی پاک ورود می کنند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان