کاهش واژگونی در جاده‌های سمنان به فرهنگ سازی ملی نیاز دارد

سمنان- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان با اشاره به این که علت ۷۰ درصد تصادفات فوتی در محورهای استان واژگونی است، گفت: رفع این معضل نیاز به اطلاع رسانی و فرهنگسازی ملی دارد.

معاون استانداری: کاهش واژگونی در جاده‌های سمنان به فرهنگسازی ملی نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، مهدی زندیه وکیلی در کمیسیون ایمنی راه های استان در سالن غدیر استانداری سمنان افزود: ۷۰ درصد از تصادفاتی که منجر به فوت می شوند در استان سمنان مربوط به واژگونی خودرو است و این آمار بالا نشان دهنده کمبود فرهنگسازی برای آموزش لازم به رانندگان درباره برنامه‌ریزی و قراردادن استراحت در برنامه سفر است.

وی بیان کرد: بیشتر این واژگونی ها در محورهای استان سمنان مربوط به رانندگان غیربومی رخ می‌دهد، در نتیجه باید فرهنگسازی در این زمینه در تمام استان های کشور انجام شود.

وی افزود: خستگی و خواب آلودگی از عوامل اصلی واژگونی خودرو است و برای این موضوع باید بیلبوردهایی با ایده های نوین برای فرهنگسازی با موضوع کاهش واژگونی خودرو در محورهای ارتباطی کار شود.

زندیه وکیلی با بیان این که درجه حساسیت پیمانکارهای راه نسبت به ایمنی ضعیف است، افزود: خط کشی های محورهای ۲طرفه که نیاز به بازسازی دارد باید در اولویت قرار بگیرد.

وی یادآور شد: کاهش ۱۹٫۵ درصدی تلفات تصادفات جاده ای نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان دهنده شروعی خوب برای استان سمنان است و امید است این روند کاهشی در طول سال ۹۶ ادامه یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان خاطرنشان کرد: اول تا یازدهم تیر به دلیل آغاز تابستان دوره اوج تردد خودروها در محورهای استان است پس باید در این روزها توجه ویژه ای به راه های استان شود تا سفری بی‌خطر برای هموطنان رقم خورد.

در این نشست درباره مسائلی مانند کاهش تلفات جاده ای در استان، لزوم فرهنگسازی برای کاهش تلفات جاده ای و اقدامات لازم برای آغاز طرح تابستانه بحث و تبدل نظر شد.

۶۶۰ کیلومتر از محور اصلی تهران مشهد از استان سمنان عبور می کند و سالانه دست کم ۲۰ میلیون مسافر و گردشگر از محورهای ارتباطی سمنان تردد می کنند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان