کتابخانه‌های سیار در مناطق محروم و روستایی استان سمنان راه‌اندازی می‌شود

کتابخانه سیار "یار مهربان"
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار در مناطق روستایی و کمتر برخوردار این استان در هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، علیرضا شاه‌حسینی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به منع احداث کتابخانه عمومی در روستاهای زیر ۵۰ خانوار و تعدد بالای روستاها، کتابخانه سیار در چند نقطه این استان ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۱ باب کتابخانه عمومی در روستاهای استان وجود دارد، افزود: همه شهرهای این استان از کتابخانه عمومی برخوردار هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با بیان اینکه این کتابخانه‌ها از تنوع موضوعی خوبی برخوردار هستند، تصریح کرد: در مجموع بیش از یک میلیون نسخه کتاب در این کتابخانه‌ها در دسترس دوستداران کتاب و کتابخوانی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک دهم جمعیت این استان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۶۶ هزار نفر عضو فعال کتابخانه‌های عمومی سمنان هستند.
شاه‌حسینی با اشاره به اینکه سرانه مطالعه در ایران پایین است، اضافه کرد: هنوز حداقل در استان سمنان یک کار تحقیقی درست درباره میزان کتابخوانی و مطالعه انجام نشده است.

وی از برنامه این اداره کل برای انجام یک کار تحقیقی در این ارتباط خبر داد و گفت: اگر این کار پژوهشی انجام شود می توان متناسب با آن برای بهبود وضعیت مطالعه در این استان برنامه‌ریزی کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از افزایش اعضای رسمی کتابخانه‌های عمومی این استان خبر داد و افزود: این هفته عضویت در کتابخانه‌های عمومی استان سمنان رایگان است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان