کرونا در استان سمنان ۵ خانواده دیگر را داغدار کرد

طبق جدیدترین آمار رسمی، پنج نفر دیگر در فاصله ۲۴ ساعت سپری شده از ظهر یکشنبه تا ظهر دوشنبه بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان سمنان فوت کردند و با این حساب، تعداد درگذشتگان کرونا استان از ابتدا تاکنون به یکهزار و ۱۸۹ نفر رسید.

به گزارش ایرنا، کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان شامگاه دوشنبه با ارائه آخرین آمار شیوع این ویروس در استان اعلام کرد: ۳۳۰ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در استان سمنان از ظهر یکشنبه تا ظهر دوشنبه شناسایی شد و مجموع آمار بیماران کووید ۱۹ در این استان از ابتدا تاکنون به ۴۷ هزار و ۸۷۴ نفر رسید.

در حال حاضر ۳۳۰ نفر به خاطر ابتلای قطعی به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان سمنان بستری هستند و از ابتدای شیوع ویروس تاکنون ۳۶ هزار و ۱۵۸ نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

بنابر این گزارش، با ترخیص ۷۱ بیمار دیگر، موارد بهبودی و ترخیص بیماران کووید ۱۹ در این استان به ۱۲ هزار و ۳۱۹ نفر رسید.

براساس آخرین رنگ بندی اعلام شده توسط ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونای استان، شهرستان سمنان قرمز تیره، شهرستان‌های شاهرود، دامغان، گرمسار، مهدیشهر قرمز، شهرستان سرخه نارنجی و شهرستان‌های میامی و آرادان زرد کرونایی هستند.

به گزارش ایرنا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر امروز اعلام کرد:‌ کرونا در ۲۴ ساعت گذشته جان ۴۱۱ نفر دیگر را گرفت و از دیروز تا امروز ۱۱ مردادماه ۱۴۰۰، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۷ هزار و ۱۸۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که چهار هزار و ۳۱۷ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به سه میلیون و ۹۴۰ هزار و ۷۰۸ نفر رسید و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹۱ هزار و ۴۰۷ نفر رسید، تا کنون سه میلیون و ۴۰۴ هزار و ۵۳۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

۵ هزار و ۶۰۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند.