کرونا سی‌تی‌اسکن‌های تامین اجتماعی سمنان را ۱۶۰ درصد افزایش داد

به گزارش خبرگزاری ایسنا، دکتر سیدمجتبی اکرم، مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان از افزایش ۱۶۰ درصدی انجام سی تی اسکن های مراکز وابسته به تامین اجتماعی استان در دوران کرونا خبر داد.

دکتر سیدمجتبی اکرم در جلسه کمیته هماهنگی و نظارت بر درمان با اعلام این خبر اظهار کرد: در شش ماهه امسال چهار هزار و ٢٣٩ مورد سی تی اسکن در بیمارستان شفا سمنان انجام شده که نسبت به همین مدت مشابه در سال گذشته ١۶٠ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه انجام سی تی اسکن یکی از روش های تشخیص ابتلای فرد به کرونا می باشد افزود: در این مدت حجم بیشتر مراجعین به این واحد جهت تشخیص ابتلا به کرونا بوده و به همین سبب حساسیت کاری و همچنین رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی بدلیل جلوگیری از ابتلای کارکنان این بخش و سایر مراجعین به کرونا بسیار مهم و ضروری است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه تمامی خدمات سی تی اسکن و گرافی ها به صورت رایگان برای بیمه شدگان تامین اجتماعی استان انجام می شود اضافه کرد: طی شش ماهه ابتدای سال جاری حدود ٢١ هزار مورد رادیوگرافی در مراکز ملکی سازمان در سطح استان و دو هزار و ٣٢٧ مورد سونوگرافی برای مراجعین سرپایی و بستری بیمارستان شفا سمنان انجام شده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل حدود ۴٠ درصد کاهش مراجعه کننده برای استفاده از این خدمات داشته ایم.

وی ضمن اشاره به گردش اطلاعات بیماران از طریق سیستم PAX در مراکز ملکی استان بیان کرد: با اجرای این برنامه هیچ کلیشه ای در سطح واحدهای داخلی مراکز جابجا نشده و در صورت نیاز و درخواست بیمار جهت مراجعه به خارج از مراکز ملکی کلیشه چاپ می گردد که این میزان در ۶ماهه ابتدای سال حدود ١١ هزار کلیشه بوده است.

دکتر اکرم با بیان اینکه خدمات رادیولوژی در پلی کلینیک تخصصی شهید بیاری شاهرود و درمانگاه های دامغان و گرمسار به بیمه شدگان تامین اجتماعی در حال ارائه است گفت: در بیمارستان شفا سمنان نیز علاوه بر سونوگرافی و سی تی اسکن دیگر خدمات تشخیصی نیز ارائه می‌شود.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان