کسب ۷ مدال  المپیادهای دانش‌آموزی دانش‌آموزان سمنانی

محمد دستورانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از کسب هفت مدال رنگارنگ از المپیادهای دانش‌آموزی توسط دانش‌آموزان این استان خبر داد.

محمد دستورانی در جمع خبرنگاران ایسنا با بیان اینکه در روزهای اخیر آخرین نتایج باقی مانده از رقابت دانش آموزان در المپیادهای علمی کشور برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ اعلام شده گفت: دست‌آورد تلاش و حضور دانش آموزان استان سمنان در این دوره از المپیادها، ۷ مدال بوده که نسبت به دوره گذشته رشد ۱۷۵ درصدی داشته که گویای رشد حدودا دو برابری کسب مدال از این رویداد ملی دانش‌آموزی است.

هدف از برگزاری المپیادهای علمی دانش‌آموزی ایجاد تکاپوی آموزشی در مدارس، شناسایی و انتخاب دانش آموزان دارای استعداد و توانمندی‌های علمی ویژه است.

آیندۀ نظام جمهوری اسلامی ایران درگرو شکوفایی علمی استعدادها و شناسایی دانش‌آموزان جوان و مستعد کشور است و حمایت، تقویت و راهنمایی، به‌منظور بهبود و ارتقای سطح دانش آنان، تأثیر به سزایی در رسیدن به این هدف خواهد داشت.

دانش آموز علی صرفی از دبیرستان شهید بهشتی دامغان مدال طلای المپیاد اقتصاد و مدیریت را کسب کرده است. همچنین دانش آموزان امیررضا مزینانی از دبیرستان شهید بهشتی دامغان در المپیاد کامپیوتر، زهرا پورمرادی از دبیرستان معلم میامی در المپیاد علوم زمین، فاطمه احسانی از دبیرستان فرزانگان سمنان در المپیاد اقتصاد و مدیریت و علی نجار از دبیرستان شهید بهشتی سمنان در المپیاد ریاضی موفق به گرفتن مدال نقره و دانش آموزان الهه عباسپور از دبیرستان فرزانگان سمنان در المپیاد ادبی و ریحانه حسنی از دبیرستان فرزانگان سمنان در المپیاد تفکر و کارآفرینی صاحب مدال برنز شده اند.
از ۸۰۵ دانش آموز استان سمنان که در مرحله مقدماتی این دوره از المپیادهای علمی دانش آموزی شرکت کرده بودند، ۵۷۷ نفر به مرحله استانی و ۱۱۷ نفر به مرحله کشوری راه یافتند که در نهایت ۷ نفر به مدال رسیدند.