کلینیک تخصصی درمان اعتیاد در سمنان راه‌اندازی می‌شود

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد‌مخدر استان سمنان از راه‌اندازی کلینیک تخصصی درمان اعتیاد (DIC) در سمنان خبر داد و گفت: بهبود معتادان با قوت پیگیری می‌شود.

محمدحسین همتی در هشتمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد‌مخدر استان سمنان که با حضور استاندار سمنان و مسؤولان دستگاه‌های اجرایی در سالن غدیر استانداری سمنان برگزار شد، به اقدامات انجام‌شده در راستای بهبود معتادان اشاره کرد و افزود: اقدامات مثبتی در راستای پوشش معتادان بهبودیافته انجام‌ شده است.

وی بیان کرد: در برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه، اعتبار قابل‌توجهی برای پوشش معتادان بی‌بضاعت در نظر گرفته شده که این مسؤولیت به دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان واگذارشده تا بیمه و درمان این افراد تأمین شود. دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد‌مخدر استان سمنان بیان کرد: در سال ۹۵ مبلغ ۳۳ میلیارد تومان در کشور برای بهبود معتادان اختصاص یافت و در ادامه نیز دولت مبلغ ۳۳ میلیارد تومان برای پیگیری روند بهبود در نظر گرفته است.

همتی گفت: سهمیه پوشش این افراد در استان سمنان در گذشته ۲۰۰ نفر بوده که با افزایش اعتبار به تعداد حمایت‌شدگان اضافه شد تا با ضوابط تعیین‌شده افراد بیشتری زیر‌پوشش قرار گیرند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد‌مخدر استان سمنان در ادامه به مراکز «دی.آی. سی» و خدمات آنان که در سطح کشور فعال هستند، اشاره کرد و افزود: معتادانی که در مناطق شهری حضور و ازنظر ظاهر و سلامت مشکل دارند، روزانه مورد پذیرش این مراکز قرار می‌گیرند.

وی بیان کرد: در شهرستان شاهرود این مرکز دایر است که برای فعال شدن این مرکز در سمنان نیز پیگیری شده تا با مساعدت اداره کل بهزیستی استان سمنان راه‌اندازی ‌شود.

در این نشست، معاون دانشگاه علوم پزشکی سمنان، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و مدیرکل بهزیستی استان سمنان گزارشی از اقدامات انجام‌شده در راستای بهبود معتادان ارائه کردند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان