۱۵۰۰ نفر در سمنان دز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند

جعفر جندقی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: ۵۰ هزار نفر در نوبت اول واکسیناسیون، دُز اول واکسن کرونا و ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر نیز دُز دوم واکسن را در مراکز زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی سمنان دریافت کردند.
به گزارش ایرنا، جعفر جندقی روز سه‌شنبه در نشست کمیته بهداشت و سلامت ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان ابراز داشت: در مجموع ۶۶ هزار دز واکسن کرونا در شهرهای زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تزریق شده است.
از ابتدای شیوع ویروس تاکنون بیش از ۲۴ هزار نفر در استان سمنان در حوزه تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی سمنان به صورت سرپایی شناسایی و درمان شدند و ۱۰ هزار و ۸۶۳ نفر با احتمال ویروس کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی تحت پوشش بیمارستانهای مراکز بهداشتی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان مراجعه کردند که تست هفت هزار و ۲۴۷ نفر از آنها مثبت بود.

با وجود اینکه رکورد شناسایی و تست مثبت کرونا در کشور در روز گذشته جابه‌جا شد اما به علت واکسیناسیون، آمار مرگ و میر به نسبت میزان شناسایی پایین است و اگر واکسیناسیون انجام نشده بود آمار مرگ و میر ناشی از کرونا امروز بسیار بالا بود.
واکسیناسیون با سرعت بالا در حال انجام است و هیچ دغدغه ای از نظر تامین واکسن در حال حاضر در گروه‌های تعیین شده نداریم.

ثبت تمام موارد کدهای واکسن، حفظ زنجیره سرما، کنترل عفونت، مکان تزریق از جمله مواردی است که موجب سختی انجام واکسیناسیون شده است.

از واجدان شرایط گروه‌های سنی مشخص شده درخواست می‌شود برای تزریق واکسن در سامانه مربوط ثبت‌ نام کنند و با وجود ظرفیت‌سازی انجام شده برای تزریق واکسن ، برخی گروه‌های سنی همکاری لازم را به منظور ثبت نام در سامانه واکسیناسیون ندارند.
در حال حاضر تنها راه مقابله با کرونا انجام واکسیناسیون است.

: وزارت صمت با جدیت پیگیر اعمال محدودیت های کرونایی در کسبه و اصناف باشد.
دوسوم شهرهای کشور هم اکنون در وضعیت قرمز قرار گرفتند.
ویروس نوع دلتا جوانان را درگیر می‌کند و برخی جوانان در رعایت شیوه نامه‌ها و زدن‌ماسک ، همکاری خیلی خوبی ندارند.
جاماندگان واجد شرایط سنی تزریق واکسن ، هر چه سریع تر در سامانه واکسن ثبت نام کنند.
در تمام مراحل کنترل بیماری نیاز به همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد داریم .

شماره ۴۰۳۰ «ندای مشاور» همواره آماده پاسخگویی به مردم در امور روانی مرتبط با کرونا است.