۱۵ پایگاه امداد جنگل و مرتع در استان سمنان فعال هستند

سمنان – مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز دارای استان سمنان از میزبانی مسافران در ۱۸بوستان جنگلی استان خبر داد و گفت: ۱۵ پایگاه امداد جنگل و مرتع در استان فعال هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی استان سمنان، علینقی حیدریان ضمن بیان اینکه ۱۰ هزار نسخه اعلامیه نریختن زباله و ۱۰ هزار کیسه زباله در استان سمنان با مشارکت دستگاه های مرتبط به مناسبت روز طبیعت توزیع شده است، بیان داشت: ۱۵ پایگاه امداد جنگل و مرتع از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین در قالب گروه های ایران در راستای جلوگیری از تخریب مناطق در حال گشت زنی هستند.

وی تصریح کرد: هموطنان در این روز و هر زمان دیگر برای جلوگیری از تخریب عرصه های طبیعی از ریختن زباله در طبیعت، روشن کردن آتش در مناطق جنگلی، استفاده از سر شاخه های خشک درختان برای روشن کردن آتش جلوگیری کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری استان سمنان با اشاره به این که روشن کردن آتش در میان این بوستان ها و مناطق جنگلی ممنوع است، خاطر نشان کرد: هموطنان می توانند در صورت آتش سوزی در عرصه های جنگلی با شماره رایگان ۱۵۰۴ به یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیز دارای استان سمنان گزارش دهند.

حیدریان یادآور شد: از ۹.۷ میلیون هکتار وسعت استان سمنان، ۵۵ درصد بیابان و خشک، ۳۸.۵ درصد مرتع، ۲ درصد اراضی کشاورزی و ۳.۶ درصد جنگل است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان