۱۶ هزار دانش‌آموز استان سمنان زیرپوشش طرح ملی شهاب هستند

معاون آموزش ابتدایی استان سمنان با اشاره به اجرای طرح ملی شهاب در مدارس استان سمنان گفت: ۱۶ هزار و ۸۹۲ دانش‌آموز استان سمنان زیرپوشش این برنامه قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، غفار محمدی صبح امروز در جمع ستاد اجرایی و معاونان آموزشی شهرستان‌ها و مناطق مجری برنامه ملی شهاب اظهار داشت: در مجموع این طرح در ۳۰۰ مدرسه و ۶۴۸ کلاس درس استان سمنان در حال اجرا است.

وی در تشریح این طرح و برنامه ملی گفت: طرح ملی یکی از طرح‌هایی است که بر اساس سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش آماده اجرا شده است.

معاون آموزش‌ و پرورش سمنان به برخی از اهداف اجرای این طرح در مدارس استان اشاره کرد و افزود: شناسایی و هدایت استعدادهای برتر دانش‌آموزی با اجرای این طرح امکان‌پذیر می‌شود.

محمدی شناسایی و پرورش استعداد دانش‌آموزان را یکی از مهم‌ترین رسالت‌ها و مأموریت‌های آموزش‌ و پرورش دانست و گفت: طرح ملی شهاب نیز با هدف شناسایی استعدادهای برتر دانش‌آموزی در مدارس استان سمنان در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه آموزش‌ و پرورش نقش بسیار مهمی در شناسایی و پرورش استعدادهای دانش‌آموزان دارد تصریح کرد: این نهاد آموزشی بر اساس رسالت ذاتی خود باید تلاش کند بر اساس توانمندی و استعداد دانش‌آموزان از آن‌ها در برنامه‌های علمی، فرهنگی، ورزشی و غیره در راستای پرورش استعداد آنان استفاده کند.

معاون آموزش ابتدایی استان سمنان با اشاره به‌ضرورت برنامه‌ریزی برای شناسایی استعداد برتر در مدارس استان گفت: باید با برنامه‌ریزی درست و صحیح تلاش کرد تا این استعدادها کشف و پرورش داده شود.

محمدی با اشاره به مدت‌زمان اجرای این طرح در مدارس استان سمنان گفت: طرح ملی شهاب برای سومین سال است که در مدارس استان اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این طرح در حال حاضر در پایه‌های چهارم، پنجم و ششم ابتدایی مدارس سمنان در حال اجرا است.

معاون آموزش ابتدایی استان سمنان با بیان اینکه این طرح در تمام شهرستان‌های استان سمنان در حال اجرا است تصریح کرد: این طرح در شهرستان‌های مهدی‌شهر، دامغان، گرمسار و منطقه بسطام در پایه چهارم ابتدایی در حال اجرا است.

محمدی افزود: در مدارس شهرستان شاهرود نیز طرح ملی شهاب برای پایه‌های چهارم و پنجم در حال اجرا است.

وی از برنامه‌ریزی برای تحت پوشش قرار دادن تمام مناطق استان برای اجرای این طرح خبر داد و گفت: با امکان‌سنجی مناسب برای سال آینده مابقی مناطق استان نیز تحت پوشش این برنامه قرار می‌گیرند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان