۲۰تیم امدادی هلال احمر سمنان آماده خدمت به مسافران نوروزی هستند

سمنان-معاون امداد و نجات هلال احمر سمنان با بیان اینکه ۲۰تیم طی ایام نوروز آماده پذیرایی از مسافران هستند، گفت: ۱۹تیم امداد ونجات و یک امداد هوایی در این ایام آماده پذیرایی از مسافران هستند.

علی یحیایی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه شرایط نامساعد جوی، نبودن آگاهی و تجهیزات موجب مفقود شدن دو کوهنورد سمنانی در ارتفاعات کافر قلعه شهمیرزاد مهدیشهر شد، ابراز داشت: در پی تماس اضطراری دو کوهنورد در ساعت ۱۴ روز گذشته، ماموران اکیپ امداد و نجات در محل حاضر شدند و نهایتا در ساعت ۱۷:۳۰همان روز، این افراد نجات یافتند لذا باید توجه داشت بررسی شرایط محیطی قبل از انجام سفر یک ضرورت است که با داشتن تجهیزات می توان ضریب آن را افزایش داد.

وی با تاکید بر اینکه سفر به مناطق با شرایط نامساعد جوی ممکن است امداد رسانی را دچار مشکل کند، لذا بهتر است قبل از حرکت عوامل طبیعی را نیز منظور کرد، افزود: در پی تماس دیگری با سازمان امداد و نجات این بار درمنطقه سلطان دره جنگل ابر شاهرود پیرامون گرفتارییک خودرو در گل و لای طی ساعت ۱۴:۴۵ روز گذشته، نیروهای هلال احمر توانستند پنج نفر گرفتار شده را از ارتفاعات نجات دهند.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان سمنان با بیان اینکه ۲۰تیم طی ایام نوروز آماده پذیرایی از مسافران هستند، ابراز داشت: ۱۹تیم امداد و نجات و یک امداد هوایی در طی ایام نوروز آماده پذیرایی از مسافران هستند که در این بین ۱۰۰نفر دراین تیم ها امداد رسانی در محورهای مواصلاتی استان را بر عهده خواهند داشت.

یحیایی ادامه داد: به منظور افزایش خدمات رسانی به امدادگران طی دو روز کلاس های بازآموزی شامل امداد رسانی و کمک های اولیه برای نیروهای امداد و نجات پایگاه های هلال احمر برگزار شد و همچنین امکانات از نظر دارو، موادغذایی و تجهیزات در پایگاه های بین راهی مورد بررسی قرار گرفت تا بتوانیم با ارائه خدمات بهتر خدمتگزار زائران علی بن موسی الرضا(ع) باشیم.

وی افزود: پایگاه های هلال احمر استان سمنان در طی مسیر آماده خدمتگذاری به مسافران و هموطنان نوروزی که قصد سفر به بارگاه امام هشتم شیعان را دارند خواهند بود لذا در صورتی که افراد نیاز به دارو، درمان پزشکی و یا اسکان موقت داشتند می توانند با هلال احمر تماس گرفته و یا در اولین پایگاه از آنها کمک و یاری بخواهند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان