۲۹ هزار اشتغال در شهرک‌های صنعتی استان سمنان ایجاد شد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان از ایجاد ۲۹ هزار فرصت شغلی در شهرک‌های صنعتی این استان خبر داد و گفت: «آب» مشکل اصلی صنعت در استان سمنان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمدرضا صادقی در کارگروه بررسی مشکلات واحدهای صنعتی در تملک بانک‌های استان سمنان اظهار داشت: تنها ۲ درصد از آب موجود در استان سمنان سهم بخش صنعت این استان است.

وی تأمین آب را مهم‌ترین مشکل صنایع این استان دانست و افزود: انتقال آب دریای خزر به‌عنوان بهترین راهکار انتقال آب دریای خزر مطرح است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان بابیان اینکه با این میزان (۲ درصد مجموع منابع آبی سالانه استان سمنان) تخصیص آب بیش از ۲۸ هزار و ۹۰۰ شغل در شهرک‌های صنعتی استان سمنان ایجادشده است تأکید کرد: در استان سمنان به ازای هر لیتر آب اختصاص داده‌شده به صنایع آن ۸۲ شغل ایجادشده است.

صادقی بابیان اینکه بیش از پنج هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان سمنان به صنایع واگذارشده است گفت: درمجموع ۲۷۰ مگاوات برق در شهرک‌های صنعتی استان سمنان مصرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با بیش از ۲ هزار و ۳۷۵ سرمایه‌گذار قرارداد واگذاری زمین انجام داده است و زمین به این تعداد واحد واگذار کرده است خاطرنشان کرد: مجموع زمین‌های واگذارشده به صنایع استان سمنان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، بیش از ۱۵۵۷ هکتار بوده است.

به گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان، ۱۱۸۴ واحد صنعتی نیز در شهرک‌های صنعتی استان سمنان به بهره‌برداری رسیده‌اند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان