آخرین آمار کرونا در استان سمنان

طبق جدیدترین آمار رسمی، سه نفر دیگر در فاصله سپری شده از ظهر شنبه تا ظهر دیروز یکشنبه بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان سمنان فوت کردند و با این حساب، مجموع آمار فوتی کرونا استان از ابتدای شیوع ویروس تا بیست و هفتم تیرماه به یکهزار و ۱۵۲ نفر رسید.
به گزارش ایرنا، کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان روز یکشنبه با ارائه آخرین آمار شیوع این ویروس در استان اعلام کرد: ۱۶۴ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در استان سمنان از ظهر شنبه تا ظهر یکشنبه شناسایی شد و مجموع آمار بیماران کووید ۱۹ در این استان از ابتدا تاکنون به ۴۳ هزار و ۸۱۷ نفر رسید.

در حال حاضر ۲۸۶ نفر به خاطر ابتلای قطعی به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان سمنان بستری هستند و از ابتدای شیوع ویروس تاکنون ۳۲ هزار و ۹۲۰ نفر به صورت سرپایی درمان شدند.
بنابر این گزارش، با ترخیص ۴۵ بیمار دیگر، موارد بهبودی و ترخیص بیماران کووید ۱۹ در این استان به ۱۱ هزار و ۵۸۲ نفر رسید.
براساس آخرین رنگ بندی اعلام شده توسط ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونای استان، سمنان و گرمسار در وضعیت قرمز،
شهرستان های شاهرود، مهدیشهر و دامغان در وضعیت نارنجی و سه شهرستان میامی، آرادان و سرخه در شرایط زرد قرار دارند
.

به گزارش ایرنا، براساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، در حال حاضر ۱۶۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۶۶ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۱۳ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۵۲۳ هزار و ۲۶۳ نفر رسید. همچنین مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۷ هزار و ۱۶۱ نفر رسید.
خوشبختانه تا کنون سه میلیون ۱۳۵ هزار و ۶۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. چهار هزار و ۳۰۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون ۲۵ میلیون و ۴۴ هزار و ۹۸۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

تاکنون ۶ میلیون و ۱۷۹ هزار و ۲۴۴ نفر دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۲۶۸ هزار و ۸۲۶ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۸ میلیون و ۴۴۸ هزار و ۷۰ دُز رسید.