بهره برداری از اورژانس مرکز سوختگی بیمارستان کوثر

اورژانس سوانح و مرکز سوختگی بیمارستان کوثر سمنان عصر شنبه با حضور وبیناری رییس جمهوری، و وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهره‌برداری شد.

به گزارش ایرنا، اورژانس سوانح و سوختگی بیمارستان کوثر سمنان از طرح های مهم حوزه بهداشت و درمان سمنان که شهروندان این استان مدت‌ها چشم‌انتظار بهره برداری از آن بودند، دیروز با دستور وبیناری حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری افتتاح شد تا یکی از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید در بخش بهداشت و درمان در سمنان به سرانجام برسد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان در حاشیه آیین افتتاح اورژانس سوانح و سوختگی بیمارستان کوثر سمنان به خبرنگار ایرنا گفت: این طرح با هفت هزار مترمربع زیربنا و یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار ساخت و تجهیز شد که بخش عمده آن از محل اعتبارات ملی بود.
این بخش ۵۲ تخت دارد که شامل تخت‌های بستری، اورژانس، مراقبت‌های ویژه، اتاق عمل و اتاق اکسیژن است.

ساخت اورژانس سوانح و سوختگی بیمارستان کوثر سمنان از سال ۹۰ آغاز شد در اسفند ۹۹ به پایان رسید؛ بخش عمده این طرح از سال ۹۸ به بعد انجام شد.
این بخش از معدود اورژانس‌های سوانح و سوختگی کشور است که مطابق با پیشرفته‌ترین استانداردهای دنیا ساخته شده است و در شرایط بحران قابلیت ارائه خدمات ویژه خواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی با حضور ویدئو کنفرانسی دستور بهره برداری از ۷ بیمارستان‌ با یک هزار و ۴۴۳ تخت را در استان‌های سیستان‌و بلوچستان، آذربایجان شرقی، مازندران، کهگیلویه و بویر احمد و سمنان صادر کرد.
این طرح های بیمارستانی با سرمایه‌گذاری سه هزار میلیارد تومانی ، اشتغال‌زایی حدود سه هزار نفر را فراهم کرده است.

بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی علی بن ابیطالب (ع) زاهدان، بیمارستان ۴۶ تختخوابی سل امام رضا(ع) زابل در استان سیستان و بلوچستان، بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی کودکان زهرا مردانی آذر تبریز و بیمارستان ۸۶ تختخوابی عجب شیر در استان آذربایجان شرقی، بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی طبی کودکان ماهک ساری و کلینیک فوق تخصصی طوبی ساری در استان مازندران، بیمارستان ۱۲۹ تختخوابی نرگسی گچساران در استان کهگیلویه و بویر احمد، و بخش سوختگی و اورژانس سوانح ۵۲ تختخوابی بیمارستان کوثر سمنان از طرح های بیمارستانی بود که رییس جمهوری دستور افتتاح و بهره برداری آن را صادر کرد.