باقی ماندن پنج شهرستان استان در وضعیت نارنجی کرونایی

طبق جدیدترین اطلاعات سامانه ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پنج شهرستان استان سمنان در وضعیت نارنجی باقی مانده اند و یک شهرستان از رنگ نارنجی به زرد تغییر رنگ داده است.

به گزارش ایرنا، در اطلاعات جدید وارد شده بر روی نقشه کشور در سامانه ماسک که یکم خرداد اعلام شد. تنها تغییر در تازه ترین رنگ بندی کرونایی اعلام شده در استان سمنان مربوط به شهرستان سرخه است که از وضعیت نارنجی به زرد تغییر کرد.

در حال حاضر شهرستان‌های سمنان، دامغان، شاهرود، گرمسار و مهدیشهر در وضعیت نارنجی و شهرستان های سرخه، میامی و آرادان در وضعیت زرد قرار دارند.

۱۹۸ نفر به خاطر ابتلای قطعی به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان سمنان بستری هستند و از ابتدای شیوع ویروس تاکنون ۲۸ هزار و ۹۹۳ نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان شامگاه جمعه با ارائه آخرین آمار شیوع این ویروس در استان اعلام کرد: ۹۴ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در استان سمنان از ظهر پنجشنبه تا ظهر جمعه شناسایی شدند ومجموع آمار بیماران کووید ۱۹ در این استان از ابتدا تاکنون به ۳۸ هزار و ۶۰۱ نفر رسید.

بنابر این گزارش، از ظهر پنجشنبه تا ظهر دیروز جمعه، سه نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان سمنان فوت کردند و بر این اساس از ابتدای شیوع این ویروس تعداد جانباختگان این بیماری در استان به یکهزار و ۸۷ نفر رسید.